חברת דואר ישראל: שירות שחרור ממכס ביבוא

מחברת הדואר נמסר כי השירות החדש משפר ומייעל את מהלכי השחרור ממכס ללקוח הפרטי והעסקי. פריטים אשר ערכם עד 1,000 דולר אשר אינם חייבים באישור חוקיות הייבוא


00:00 ,24.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת הדואר נמסר כי השירות החדש משפר ומייעל את מהלכי השחרור ממכס ללקוח הפרטי והעסקי. פריטים אשר ערכם עד 1,000 דולר אשר אינם חייבים באישור חוקיות הייבוא
 
חברת דואר ישראל תספק מעתה שירותי שחרור ממכס בדומה לחברות הבלדרות הבינלאומיות. שירותי השחרור ממכס יינתנו באמצעות סוכן מכס מורשה הפועל מטעמה, במחירים אטרקטיביים ביותר לפריטי ה-EMS מחו"ל.
 
אבי הוכמן, מנכ"ל חברת דואר ישראל מסר כי השירות החדש ייטיב עם הצרכנים בשני אופנים: ראשית, הוא יאפשר להם לקבל את כל דברי הדואר, לרבות אלה המכילים טובין בערך של מעל 1,000 דולר או מחייבים אישור חוקיות הייבוא – עד לסף דלתם, בתהליך מהיר ופשוט ובתשלום נמוך מחברות הבלדרות האחרות הפועלות בשוק. שנית, הוא יגביר את התחרות בשוק זה וייצור תמריץ להוזלת השירות ולהעלאת איכותו. לדבריו, חברת דואר ישראל, באמצעות השירותים החדשים שהיא מספקת, תעמיק את חדירתה לשוק העסקי ותספק ללקוחותיה סל ייחודי ויעיל, ובמחירים אטרקטיביים".
 
במסגרת זו, שחרור הטובין ייעשה בתהליך מתקדם ומהיר, לרשות הקהל הועמד צוות שירות לקוחות ומוקד מקצועי לשחרור משלוחים מהמכס, הכולל גבייה מקצועית, מערכות מידע מתקדמות מקושרות ומקוונות, אפשרות לשחרור, תשלום המסים והעמלות עבור הלקוח והובלה עד לדלת הנמען.
 
בשלב זה, פריטים אשר ערכם עד 1,000 דולר אשר אינם חייבים באישור חוקיות הייבוא, ישוחררו אוטומטית בהליך של שחרור קולקטיבי. לגבי פריטים שערכם מעל 1,000 דולר, ייצרו אנשי מוקד השירות של עמילות המכס קשר מיידי עם הלקוחות לשם תיאום תהליך השחרור מהמכס.
 
כחלק משינוי מעמדה של חברת דואר ישראל היא נדרשה לפעול על פי תהליכים הדומים לאלו הנהוגים בין רשות המסים לחברות הבלדרות הבין-לאומיות.
 
בין השאר היא נדרשה להעביר מידע ממוחשב על כל דברי הדואר המתקבלים מחו"ל,  לבצע את תהליכי השחרור של דברי הדואר מהמכס, כולל תשלום המסים השונים מראש, לאותם דברי דואר אשר חייבים במסים. לחברת דואר ישראל שירותי דואר ושילוח בין-לאומי כגון: EMS- דואר בין-לאומי מהיר, דואר בדרך האוויר והים וחבילות בדרך הים והאוויר. על מנת לענות על חוקי/תקנות המכס בישראל, נדרשים הלקוחות להיערכות מיוחדת הכרוכה במילוי טפסים מיוחדים, תשלומי מסים, עמלות וייצוג מול שלטונות המכס.