חברת אשרא הממשלתית תבטח הסכם למכירת תחנת כוח לסין

חברת אשרא הממשלתית תבטח את הסכם מכירת תחנת הכוח, במסגרת הפרוטוקול לשיתוף פעולה בין סין לישראל. ההסכם שנחתם עם חברת החשמל הסינית YUDEAN הוא למכירת תחנת כוח בהספק של MW 50 ושווי העסקה הוא 30 מיליון דולר


00:00 ,14.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שווי העסקה 30 מיליון דולר
 
חברת אשרא הממשלתית תבטח את הסכם מכירת תחנת הכוח, במסגרת הפרוטוקול לשיתוף פעולה בין סין לישראל. ההסכם שנחתם עם חברת החשמל הסינית YUDEAN הוא למכירת תחנת כוח בהספק של MW 50 ושווי העסקה הוא 30 מיליון דולר. לאחר השלמה מוצלחת של הקמת התחנה, מתוכננים להיבנות עוד כעשרה פרויקטים דומים באתרים נוספים.
 
חברת אס. די. אי. (SDE) הישראלית פיתחה שיטה חדשנית וייחודית להפקת חשמל מגלי הים. השיטה מנצלת את האנרגיה הטמונה בגלי הים ומשתמשת בה להפקת חשמל. החברה חתמה על מספר הסכמים עם גורמים ממשלתיים וחברות פרטיות במספר מדינות, וכעת היא נמצאת במגעים להנפקה ציבורית בתל אביב ובנאסדק.
 
שמואל עובדיה, מנכ"ל חברת SDE ציין כי החברה נמצאת במגעים עם חברת החשמל בסין מזה זמן רב. ביולי השנה ביקרה משלחת מטעם החברה במחוז גואנגדונג, סין, על פי הזמנה רשמית מהממשלה הסינית ומחברת החשמל הלאומית. המחוז, המונה למעלה מ- 60 מיליון תושבים, הינו המתועש ביותר בסין וצריכת האנרגיה בו גבוהה עם קצב גידול שנתי העומד על למעלה מ – 9%.
 
בעקבות העלייה החדה בצריכה, החליטה חברת החשמל המקומית YUDEAN להגדיל בתוך זמן קצר את כושר הייצור פי 2, ובמיוחד ממקורות אנרגיה לא מזהמים. במסגרת מדיניות החברה לקדם מקורות אנרגיה חלופית, ולאחר בדיקת כל החברות בעולם העוסקות בהפקת אנרגיה מגלי הים, חתמה החברה בספטמבר על מזכר הבנות עם חברת אס. די. אי., ובתחילת שנת 2006 צפויה להגיע משלחת רמת דרג ובה נציגים מממשלת סין, YUDEAN, ממשלת המחוז, וטיי-שן סיטי, לביקור רשמי בישראל על מנת לחזות במודל עובד של התחנה. לאחר הביקור, ייחתם הסכם למכירת תחנת הכוח בטקס רשמי בסין.
 
עלות הקמת MW 1 בטכנולוגיית אס.די.אי. הינה החל 650,000$, לעומת פחם 1,500,000$, גז 900,000$, סולרית 3,000,000$ ורוח 1,500,000$. בטכנולוגיה של אס.די.אי. עלות הפקת החשמל הינה במחיר הנמוך ביותר ל- kW/h והוא סנט אחד בלבד, בהשוואה לפחם- 3 סנט, גז- 3.5 סנט, סולרית- 12 סנט ורוח- 3.6 סנט.
 
המודל המסחרי הראשון עפ"י שיטה זו עבד מספר חודשים בהצלחה בנמל יפו. לשיטה מספר יתרונות והם נצילות גבוהה, אפשרות לוויסות ויכולת לאגור את האנרגיה שבגלי הים. בעזרת אנרגיית הגלים שקיימת בחופי העולם, המערכת של אס.די.אי. יכולה לספק פי 500 מתצרוכת החשמל של כל תושבי כדור הארץ, כשהמחסור בחשמל בעולם הוא גדול מאוד ומתבטא במאות מיליארדי דולר. לאס. די. אי. פטנטים בינלאומיים ופטנטים ברישום. עד היום החברה בנתה 8 מודלים שהוכיחו את עצמם והמודל האחרון הפיק kW/h 40.