חברת אגריאור הוסמכה כגוף בקרה לפיקוח והתעדה של תוצרת אורגנית ליצוא

מנהל השירותים להגנת הצומח ולביקורת, מר אלדד לנדס, הסמיך את חברת אגריאור לבצע פיקוח והתעדה של תוצרת אורגנית ממקור צמחי, המיועדת ליצוא למדינות האיחוד האירופי. ההסמכה נכנסה לתוקפה ב-04.04.2004, לאחר שהחברה עמדה


00:00 ,19.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מנהל השירותים להגנת הצומח ולביקורת, מר אלדד לנדס, הסמיך את חברת אגריאור לבצע פיקוח והתעדה של תוצרת אורגנית ממקור צמחי, המיועדת ליצוא למדינות האיחוד האירופי.

ההסמכה נכנסה לתוקפה ב-04.04.2004, לאחר שהחברה עמדה בכל דרישות ההסמכה של השירותים להגה"צ ולביקורת והוכיחה יכולת בכל הקשור לביצוע פיקוח ותיעוד של פעילות החקלאים והמפעלים המייצרים תוצרת חקלאית אורגנית טרייה ומעובדת. עם קבלת ההסמכה, מצטרפת אגריאור לחברת GMP, גוף בקרה אשר הוסמך כבר בראשית ינואר 2004. בכך מתרחב מעגל הגופים הפרטיים המספקים שירותי פיקוח והתעדה, לחקלאים וליצרני מוצרים מעובדים מן הצומח. יחידת הפיקוח על חקלאות אורגנית של השירותים להגה"צ ולביקורת, תפסיק בעתיד באופן הדרגתי לספק שירותים אלו לשם הגברת התחרות בשוק האורגני המיועד ליצוא, ושיפור השירות ללקוחות.

החברות שהוסמכו, תוכלנה לאשר תוצרת אורגנית המיועדת ליצוא למדינות האיחוד האירופי, וכן תאשרנה שימוש בלוגו האורגני של השירותים להגה"צ ולביקורת, אשר הפך למותג מוכר בחוגי המסחר בתוצרת אורגנית. גופי הפיקוח יהיו תחת פיקוח שוטף של השירותים להגה"צ ולביקורת, על פי תוכנית פיקוח מסודרת ומובנית, ובהתאם לדרישות תקן 61 ISO.

הסמכת גופים אלו התאפשרה הודות להסכם הדדיות, עליו חתמה ישראל בראשית שנות התשעים, עם האיחוד האירופי, המאפשר הכרה במנגנון הפיקוח וההתעדה של השירותים להגה"צ ולביקורת, שמשמעותו פתיחת השוק האירופי לתוצרת אורגנית המפוקחת ומתועדת ישירות ע"י יחידת הפיקוח על חקלאות אורגנית של השירותים להגה"צ ולביקורת, או ע"י גופים פרטיים שהוסמכו על ידם.