חברות תוכנות ממקדוניה מעוניינות בשת"פ עם חברות ישראליות

יחיאל אסיה: סיכוי לפריצת דרך לתעשיית התוכנה של ישראל במקדוניה. ארבע חברות תוכנה ממקדוניה מגיעות היום לישראל כדי לדון בשיתופי פעולה עם חברות תוכנה ישראליות


00:00 ,07.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יחיאל אסיה: סיכוי לפריצת דרך לתעשיית התוכנה של ישראל במקדוניה. ארבע חברות תוכנה ממקדוניה מגיעות היום לישראל כדי לדון בשיתופי פעולה עם חברות תוכנה ישראליות
 
סיכוי לפריצת דרך לתעשיית התוכנה של ישראל במקדוניה. 4 חברות התוכנה המקדוניות אינט INET; אינפיניט פתרונות Infinite Solutions; אירו מערכות מחשבים Euro Computer Systems; מגאסופט Megasoft; מגיעות לישראל היום (7.6) ליצור שיתופי פעולה עם חברות תוכנה מישראל כמו: חברת אלאדין, רדווין, ראש טוב, אדיוסופטEvent GO,R.R. Systems, Trade Soft ואחרות. כך מסר, יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
עד היום לא ידוע על יצוא תוכנה מישראל למקדוניה. אסיה ציין, כי חברות התוכנה המקדוניות מגיעות בראשותו של טוני פטרסקי, נשיא ארגון MASIT, ארגון טכנולוגיות המידע של מקדוניה, כאורחי מכון היצוא.
 
ממכון היצוא נמסר כי המשלחת ממקדוניה, המגיעה לארץ ביוזמת שגרירת ישראל במקדוניה, הגב' אירית בן אבא, תבקר בתערוכת Info Sec (תערוכת אבטחה ובטיחות המתקיימת בתל אביב). המשלחת תיפגש עם מנהלי מאגד אבטחת מידע, המאחד 10 חברות בתחום והפועל בסיוע המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי ומשרד התמ"ת. כמו כן ייפגשו האורחים ממקדוניה עם מנהלת החממות הטכנולוגיות הגב' רינה פרידור, עם אמנון ליבוביץ' מאיגוד האלקטרוניקה והתוכנה ועם נציגי חברות התוכנה הישראליות.
 
מקדוניה הצטרפה בשנת 2003 לארגון הסחר העולמי WTO, כחברה מלאה. היא חתומה על הסכם שת"פ עם האיחוד האירופי ועל "הסכם אסוסיאציה", ונמצאת בתהליך ליברליזציה מלאה של שוק הטלקום.
 
בשנת 2005 חל גידול של 3% בהיקף היצוא הישראלי למקדוניה הסתכם בכ-3.7 מיליון דולר. ברבע הראשון של 2006 גדל היצוא למקדוניה בכ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-0.6 מיליון דולר. ענפי היצוא למקדוניה: כימיקלים וזיקוקי נפט; ציוד טלקומוניקציה; מוצרי גומי  ופלסטיקה; מתכת בסיסית ומוצרי מתכת; מוצרי מזון, משקאות וטבק.