חברות סיניות מגלות עניין בסמינרים להקמת מרכזי מו"פ בישראל

למעלה מ-200 חברות סיניות בדרום סין ישתתפו השבוע בשני סמינרים שמטרתם עידוד השקעות ושיתוף פעולה במו"פ עם ישראל. משלחת של חברות סיניות תבקר בישראל במאי הקרוב


00:00 ,24.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

למעלה מ-200 חברות סיניות בדרום סין ישתתפו השבוע בשני סמינרים שמטרתם עידוד השקעות ושיתוף פעולה במו"פ עם ישראל. משלחת של חברות סיניות תבקר בישראל במאי הקרוב
 
למעלה מ-200 חברות סיניות בדרום סין, ישתתפו השבוע בשני סמינרים ייחודיים שמטרתם עידוד השקעות ושיתוף פעולה במו"פ עם ישראל. כך מסר היום הנספח המסחרי של משרד התמ"ת, דני טל, האמון על אזור דרום סין.
 
דני טל מציין כי לאחר שנים ארוכות של גידול עקבי בייצוא, פעילותן העסקית של חברות סיניות רבות הפועלות בתחומים עתירי ידע, נפגעה מן המשבר הכלכלי העולמי והן צופות האטה בקצב ההזמנות והמשך שחיקת מחירים שתפגע במרווחיהן הקטנים ממילא. חברות אלו מבינות שללא טכנולוגיות חדשניות וללא השקעה במחקר ובפיתוח, יקשה עליהן מאוד לשרוד בסביבה העסקית והתחרותית בה הן פועלות.
 
"קיימת כאן הזדמנות לעודד חברות סיניות להגיע לישראל כדי להקים כאן מרכזי מחקר ופיתוח או כדי לחבור לחברות ישראליות לצורך פיתוחים משותפים של מוצרים ויישומים", מסר טל.
 
על מנת לתמוך בהקמת מרכזי מו"פ של חברות סיניות בישראל, יזמו מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת ומתימו"פ, הזרוע הבינלאומית של המדען הראשי במשרד, הקמת פלטפורמה ייחודית לחברות סיניות שתסייע להן לעשות את הצעד הראשון בהקמת פעילות מו"פ בישראל ולהתגבר על פערים גיאוגרפיים ותרבותיים היכולים להקשות על השלבים הראשונים בהקמת פעילות מעין זו. מתימו"פ יספק, באמצעות הפלטפורמה, סיוע אדמיניסטרטיבי, משפטי ולוגיסטי לנציגי חברות סיניות שיגיעו לישראל בחודשים הראשונים לתחילת פעילותם ויעזור להם באיתור שותפים ישראליים לפעילות המו"פ שלהם.
 
בהמשך לסמינרים שיערכו השבוע בשנז'ן ובגאונז'ו, תארגן הנספחות המסחרית של התמ"ת בדרום סין, משלחת של חברות סיניות אשר תגיע בחודש מאי הקרוב לסיור היכרות עם שוק העבודה המקומי והסביבה העסקית, כצעד ראשון לקראת הקמת פעילות מו"פ בישראל.