חברות מכל ענפי המשק בקריאה לשרת התעשיה והמסחר - לא להעלות מכסים על יבוא מוצרי הלבשה

118 חברות מענפי משק שונים, בהן חברות מובילות מתחומי המזון והמשקאות, חשמל ואלקטרוניקה, קוסמטיקה וטואלטיקה, קניונים ומרכזי קניות, הלבשה, וציוד ומיכון משרדי פנו היום בקריאה לשרת התעשייה והמסחר שלא להיכנע ללחצים ולהימנע מכל מהלך של העלאת מכסים על יבוא מוצרי ה


00:00 ,29.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
חברות מכל ענפי המשק בקריאה לשרת התמ"ס: לא להעלות מכסים על יבוא מוצרי הלבשה. החברות קוראות שלא לסגת ממחויבות ישראל לפתיחות ולתחרות

118 חברות מענפי משק שונים, בהן חברות מובילות מתחומי המזון והמשקאות, חשמל ואלקטרוניקה, קוסמטיקה וטואלטיקה, קניונים ומרכזי קניות, הלבשה, וציוד ומיכון משרדי פנו היום בקריאה לשרת התעשייה והמסחר שלא להיכנע ללחצים ולהימנע מכל מהלך של העלאת מכסים על יבוא מוצרי הלבשה.

החברות טוענות כי העלאת מכסים תפגע קשות בתהליך החשיפה של המשק הישראלי ותגרום לנסיגה ממחויבותה של מדינת ישראל, לפתיחות, לתחרות ולתהליך הגלובליזציה.

החברות אומרות כי קיים חשש שהעלאת מכסים תהפוך שיטה שתשמש ליצירת הגנה מלאכותית על סקטורים נוספים. "חזרה למדיניות של הסתגרות ושל הגנות ממשלתיות תגרום להתייקרויות, תפגע בציבור הרחב ובעיקר בשכבות החלשות הנהנות העיקריות מהוזלת מחירי המוצרים בישראל" נאמר בפניה.

עוד טוענות החברות בפנייתן לשרת התעשייה והמסחר כי העלאות מכסים יובילו לפיטורים של מאות ואלפי עובדים, ישבשו את יחסי הסחר של ישראל עם מדינות המהוות שווקים עולים ליצוא הישראלי ויפגעו ביכולתם של העוסקים במסחר ובשיווק להמשיך ולהוות מקור תעסוקה מרכזי במשק.

יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר אמר כי חשיפת המשק לתחרות בעשור האחרון תרמה לפריחה צרכנית מרשימה, להורדת רמת האינפלציה ורמות המחירים בישראל, להגדלת מגוון המוצרים במשק ולחשיפת ציבור הצרכנים למאות ולאלפי מוצרים חדשים במגוון רחב של מחירים. "הצרכנים במשק מכל השכבות יכולים כיום לרכוש, איש על-פי יכולתו, מוצרי הלבשה מכל הסוגים במחירים סבירים, החל מחולצה ב- 10 ש"ח ועד למותגי אופנה בינלאומיים" אמר.

בין החברות החתומות על הפנייה - המשביר לצרכן, ישפאר בע"מ, קו אופ ירושלים, ג.ח. קפיטל (יבואני רכיבי אלקטרוניקה), חלילית בע"מ (יבואני כלי נגינה ואביזריהם), שילב, רנדי בע"מ (יבואני קוסמטיקה), סקאל ספורט, סימול אורקולי בע"מ (יבואני ציוד אודיו וידיאו מקצועי), מ.פרופ ובנו בע"מ (יבואני מזון ומשקאות), אדידס, קניון שבעת הכוכבים, אלשרד (יבואני דיזל), נעמן פורצלן (יבואני כלי בית ומטבח), איקאה, ערמון מוצרי פרסום, צהג סוכנויות למסחר ואחרים.