חברות ישראליות יפגשו בסין עם נציגי ענקיות האלקטרוניקה

מחר תצא משלחת חברות אלקטרוניקה ישראליות לסין ולטייוואן אשר חבריה ישתתפו בתערוכה מובילה בתחום האלקטרוניקה בסין


00:00 ,06.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מחר תצא משלחת חברות אלקטרוניקה ישראליות לסין ולטייוואן אשר חבריה ישתתפו בתערוכה מובילה בתחום האלקטרוניקה בסין
 
מחר תצא ביוזמת מכון היצוא משלחת חברות אלקטרוניקה ישראליות לסין ולטייוואן. מטרת המשלחת להיפגש עם נציגי חברות אלקטרוניקה מובילות, ליזום ולקדם שיתופי פעולה עסקיים ולהשתתף בתערוכת SinoCES, המובילה בתחום ה-Consumer Electronics בסין.
 
אבי חפץ מנכ"ל מכון היצוא ציין כי על אף המשבר הכלכלי העולמי אשר האט את קצב הצמיחה של תעשיית האלקטרוניקה בסין בחודשים האחרונים, צופה משרד התעשייה והמדע הסיני גידול במכירות בענף האלקטרוניקה ומוצרי החשמל הביתיים בשיעור של כ-12% בשנת 2009 להיקף של כטריליון דולר. כמו כן ממשלת סין קבעה לעצמה מטרה להחזיר את תעשיית האלקטרוניקה הסינית לעמדת ההובלה העולמית עד 2011.
 
חפץ הוסיף כי מכון היצוא במסגרת תוכנית "שביט" - תוכנית מכון היצוא לעידוד היצואן בהתמודדות מול המשבר הכלכלי העולמי, איתר, בשיתוף עם חברת APCO הזדמנויות פוטנציאליות עבור חברות ישראליות בתחומים בהם תעשיית האלקטרוניקה בסין מתפתחת ומקבלת סיוע של השקעות ממשלתיות. בין תחומים אלה: מחשבים אישיים, רכיבים וציוד אלקטרוניקה ופיתוח טכנולוגית תצוגה חדשנית.
 
עוד נמסר ממכון היצוא כי תעשיית האלקטרוניקה תורמת בממוצע כ-10% בשנה לצמיחת התמ"ג בסין. מאז 2003 הצליח ענף זה  לשמור על אחוזי צמיחה דרמטיים של 28% בשנים 2001-2007 והיווה למעלה מ-30% מסך הסחר הכולל של סין בשנים האחרונות.
 
במהלך ביקורם יציגו חברי המשלחת הישראלית את הפיתוחים המתקדמים בתחום האלקטרוניקה:


Modu– החברה פיתחה מכשיר סלולארי זעיר ומודולארי שניתן לשנותו בקלות בהתאם לצרכים ולשלב אותו במכשירים אלקטרוניים אחרים. נחשב לטלפון הסלולארי הקל בעולם, בקרוב יושק מכשיר זה בישראל ובעולם. בסין תציג החברה את המכשיר הסלולארי הזעיר ומכשירים אלקטרוניים נוספים אותם יצרה החברה (המכונים "חליפות") בהם אמור להשתלב מכשיר זה.
 
החברות הישראליות תפגשנה עם נציגי חברת Haier, נציגי חברת Acer, חברת Asusוחברות מקומיות נוספות.