חברות ישראליות יפגשו את מנהלי הרכש של "מאן"

הרשפ"ת תפגיש חברות ישראליות עם יצרנית המשאיות "מאן" בתערוכת IAA לרכב כבד בגרמניה. החברה מחויבת לרכש גומלין בישראל על פי הסכם עם הרשפ"ת


00:00 ,26.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הרשפ"ת תפגיש חברות ישראליות עם יצרנית המשאיות "מאן" בתערוכת IAA לרכב כבד בגרמניה. החברה מחויבת לרכש גומלין בישראל על פי הסכם עם הרשפ"ת
 
הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד התמ"ת (הרשפ"ת) פועלת ליצירת מפגשים עסקיים, לבחינת אפשרויות לשיתופי פעולה תעשייתיים, בין חברות ישראליות לבין מנהלי הרכש של חברת MAN Nutzfahrzeuge ולקיומם בתערוכת הרכב הכבד IAA Commercial Vehicles 2006בהאנובר, גרמניה.
 
"פעילות הרשפ"ת למינוף התעשייה הישראלית וליצירת שת"פים תעשייתיים כדוגמת מאן, מתבצעת במקביל מול מובילי המשק בארץ ובחו"ל ומול גופים ממשלתיים רלוונטיים", אומרת הגב' עו"ד בינה בר-און, מנכ"ל הרשפ"ת. "הרשפ"ת מציעה רעיונות יצירתיים ופתרונות חדשים לעידוד מימושי רכש גומלין במטרה למנף את כספי המדינה לתועלות הנלוות לכספים אלה – תועלות חברתיות, ממנפות צמיחה ומכפילות כוח בתעסוקה וברווחה", היא מדגישה.
 
כ-12 חברות ישראליות כבר תיאמו פגישות עסקיות עם "מאן" בעקבות פעילות הרשפ"ת, שנערכה בשיתוף עם מכון היצוא הישראלי ועם יבואנית מאן בישראל, החברה המאוחדת למזרח הקרוב בישראל בע"מ. בין החברות קינג מסבי מנוע בע"מ, כבלי כרמל בע"מ, אי.אר.פי.סי מוצרי גומי בע"מ, קסנלייט בע"מ, מיקרו כלים – חטיבה של קונצרן ישכר בע"מ, אלספק בע"מ, מרכבים תעשיות מתכת בע"מ, אן.סי.איי בע"מ, פוליריט בע"מ, אופטימום בע"מ, מתכת מעיין בע"מ ופלטכניקה בע"מ.
 
MAN Nutzfahrzeuge הינה אחת החברות המובילות בעולם לייצור משאיות ואוטובוסים ונמנית על קבוצת MAN, המחויבת לרכש גומלין בישראל. מאן, המשתתפת כמציגה בתערוכה (שתתקיים בתאריכים 21-28 בספטמבר 2006 בעיר הנובר, גרמניה זו השנה ה-61) מעוניינת לנצל הזדמנות זו ליצירת קשרים וקיום פגישות עסקיות עם ספקים חדשים פוטנציאליים.
 
על פי הסכם עם הרשפ"ת הקימה חברת MAN Nutzfahrzeuge יחידת רכש גומלין בישראל בראשותו של מר יהושע איל, במסגרת החברה המאוחדת למזרח הקרוב בישראל בע"מ, יבואנית מאן בישראל. יחידת רכש הגומלין מקשרת בין ספקים פוטנציאליים ישראלים לבין מערך הרכש של חברת MAN Nutzfahrzeuge בגרמניה.
 
"התערוכה בגרמניה היא הזדמנות פז ליצירת קשר בלתי אמצעי בין החברות הישראליות לבין מנגנון הרכש של חברת MAN Nutzfahrzeuge בגרמניה", מסביר מר צבי לשם, מנהל תחום רכבות ואוטומוטיב ברשפ"ת. "אנו מקווים שבעקבות הפעילות הזו יתקבלו בתעשיות הישראליות הזמנות חדשות לרכש מטעם מאן הוא מוסיף.
 
לשם מציין כי ברשפ"ת רואים חשיבות רבה בפעילות מסוג זה ובתרומתה לתעשיות ישראליות. "במינוף הזדמנויות לשיתוף פעולה תעשייתי, אנו פותחים בפני חברות ישראליות בינוניות וקטנות, ע"י הצגתן בפני חברות בינלאומיות המחויבות ברכש גומלין בישראל, הזדמנות אמיתית ותכליתית להפוך ספקים לחברות אלה". 
 
עוד הוא מוסיף כי מציאת החברות המתאימות לצורכיהן והצגתן כאפשרות רלוונטית למימוש ההתחייבות לרכש גומלין של החברות הזרות דוגמת "מאן", משפרת ומאיצה את הסיכויים לשיתוף פעולה תעשייתי מהסוג הטוב ביותר, קרי- כזה אשר ישרת את מטרות כל הצדדים.
 
"בה בעת שהמדינה מחזירה לעצמה חלקים מהוצאותיה, שזו מהות רכש-הגומלין", מסביר לשם, "נהנית התעשייה, ובאמצעותה המדינה, מהתועלות הנלוות של שת"פ זה: יצירת מקומות עבודה נוספים, מינוף אזורים שבעדיפות, שגשוג התעשייה והגדלת היצוא הלאומי ואף מרכישת ידע תעשייתי חדש וטכנולוגיות מתקדמות בחלק מהמקרים, ואילו החברות הזרות מצליחות למצוא, בעזרתנו, ביתר קלות אפשרויות מועילות למימוש התחייבויותיהן לרכש גומלין ובהמשך מגדילות את מעורבותן ועסקיהן בארץ".