חברות ישראליות הוזמנו לקחת חלק בפרוייקטים בסלובקיה

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט ביקר אתמול בסלובקיה בראש משלחת תעשיינים כאורחו של משרד הכלכלה הסלובקי.


00:00 ,10.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט ביקר אתמול בסלובקיה בראש משלחת תעשיינים כאורחו של משרד הכלכלה הסלובקי.

במסגרת הביקור קיים השר אולמרט סמינר תשתיות בו השתתפו כ- 20 חברות ישראליות ומספר דומה של חברות סלובקיות, לחברות נקבעו פגישות אישיות עם שותפים פוטנציאלים לקידום שיתופי פעולה, המשלחת העיסקית הישראלית כוללת בין השאר את החברות: רד תקשורת; טוטנאור; נס טכנולוגיה; אופטיבייס; כמיטרון; שראל ;חברת התוכנה ראש טוב; חברת ההשקעות למד; חברת לודאן; חברת ליסקו-לשמן ועוד.

במהלך הביקור נפגש השר אולמרט עם שר הכלכלה הסלובקי פאבל רוסקו, רוה"מ הסלובקי מיקולש דזורינדה ואת נשיא סלובקיה רודולף שוסטר

מטרת ביקורו זה של השר הינו, קידום הסחר ושיתופי פעולה בין סלובקיה וישראל בתחומי התשתיות, תקשורת, ננוטכנולוגיה, שירותים ותחומים נוספים. כמו כן השר פעל לקידום שיתופי הפעולה במו"פ התעשייתי בין המדינות.

בנאומו בפני אנשי עסקים ציין השר אולמרט את העניין הרב שיש לחברות ישראליות במכרזים בתחומי התשתית, תקשורת, אבטחה וחקלאות בסלובקיה וזאת לאור הפעילות הרבה הצפויה בתחומים אלה עם הצטרפותה של סלובקיה לאיחוד האירופי.

שר התמ"ת אולמרט אף הזמין חברות סלובקיות להשתתף ולקחת חלק במכרזים בתחום התשתית בתחבורה (רכבות) בישראל.

כמו כן, השר אולמרט נפגש עם שר הכלכלה הסלובקי פאבל רוסקו, השניים דנו בהצטרפותה הצפויה של סלובקיה לאיחוד האירופי, אשר טומנת בחובה הזדמנויות לפרוייקטי תשתית במימון האיחוד האירופי. לישראל זכות להשתתף במכרזים אלה מתוקף חברותה בארגון הרכישות הממשלתיות. בנוסף, שוחחו השניים על שיתוף פעולה במו"פ תעשייתי, פרוייקט החממות הטכנולוגיות, אשר בו גילו הסלובקים עניין מיוחד. בפגישה סוכם על מינוי נציג מכל צד אשר יטפל בקידום הקשרים ויסייע לחברות ליצירת שיתופי פעולה.

השר ציין בפני מארחו הסלובקי את רצונה של ישראל להצטרף לחוג היוקרתי של המדינות החברות ב-OECD, וביקש את תמיכתה האקטיבית של סלובקיה.

במסגרת ביקורו נפגש השר אולמרט עם רוה"מ מיקולש דזורינדה, וביקש כי סלובקיה תמשיך ותקיים מדיניות אוהדת כלפי ישראל במסגרת האיחוד האירופי, ותהיה בין מובילות המדיניות החיובית כלפי ישראל.

רוה"מ סלובקיה ברך על ביקור השר ומעורבתן של חברות ישראליות, והזמין חברות ישראליות לקחת חלק בפרוייקטים בסלובקיה במסגרת הצטרפותה של סלובקיה לאיחוד האירופי.

במסגרת ביקורו נפגש השר אולמרט עם נשיא סלובקיה רודולף שוסטר, במהלך הפגישה דנו הצדדים בחיזוק היחסים בין המדינות, כחלק ממגמה של התחממות היחסים בין הצדדים. בפגישה ציין הנשיא שוסטר את חשיבות היחסים בין המדינות ואת מחוייבותה של סלובקיה לקשרים ארוכי טווח עם ישראל.


נתוני סחר:

הייצוא מישראל לסלובקיה בשנת 2003 הסתכם בכ- 10.4 מיליון דולר עליה של 31% לעומת 2002 הענפים העיקריים: מכונות ומכשירים מכניים, מתכות פשוטות ופריטי מתכות וכימיה. היבוא לישראל מסלובקיה בשנת 2003 הסתכם בכ-14 מיליון דולר עליה של כ-51% לעומת 2002 הענפים העיקריים: מתכות פשוטות,מכונות ומכשירים, נייר ומוצריו וגומי ופלסטיק.