חברות ישראליות בתחום השידורים הדיגיטליים יציגו פתרון משותף עבור השוק הסיני

8 חברות ישראליות בתחום השידורים הדיגיטליים שילבו את מוצריהן לכדי פתרון קצה-לקצה אותו יציגו לשוק הסיני לראשונה במסגרת תערוכת CCBN, תערוכת הדגל בסין בתחום


00:00 ,12.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

8 חברות ישראליות בתחום השידורים הדיגיטליים שילבו את מוצריהן לכדי פתרון קצה-לקצה אותו יציגו לשוק הסיני לראשונה במסגרת תערוכת CCBN, תערוכת הדגל בסין בתחום
 
8 חברות ישראליות בתחום השידורים הדיגיטליים שילבו את מוצריהן לכדי פתרון קצה לקצה אותו יציגו לשוק הסיני לראשונה במסגרת תערוכת CCBN, אשר תתקיים ב-20-23 במרץ 2006, כך מסר עודד ארבל הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת בסין.
 
ארבל, אשר יזם את הפרויקט וארגן את הפעילות המשותפת, מציין כי תערוכת CCBN הנה תערוכת הדגל בסין בתחום השידורים הדיגיטליים ומהווה פורום את המסחרי המקצועי הגדול ביותר בסין המתקיים בפעם ה-14 ומשמש בסיס מצוין להצגת פתרונות דיגיטליים לשידורי כבלים, לווין ואוויר קרקעיים.
 
ארבל מציין כי מספר גדל והולך של חברות ישראליות כבר מוכר פתרונות חלקיים לשוק הסיני בתחום. עם זאת, ניתן היה לראות כי הצגת והדגמת פתרון כולל יוכל להעצים משמעותית את סיכוי החדירה שלהן לשוק הסיני, אשר מעדיף לרכוש מערכת כוללת ולא להרכיבו בנפרד. בנוסף, ציין מר ארבל יתרון נוסף לאיחוד כוחות: שילוב טכנולוגיות ישראליות לכדי פתרון אחד טומן בחובו גם יכולת למימון הפרויקט במסגרת הפרוטוקול הפיננסי הישראלי-סיני.
 
מתוך 350 מיליון בתי האב בסין, מחוברים כבר היום כ-120 מיליון לכבלים. נתון זה הופך את סין לשוק הגדול בעולם (גדול משמעותית מהשוק האמריקאי). לא מכבר החליט הממשל המרכזי הסיני לעבור לשידורי טלוויזיה דיגיטליים בכל סין עד לשנת 2015, עם זאת, יש לצפות כי מרבית המדינה כבר תיהנה משידורים דיגיטליים עד לשנת 2008, לקראת המשחקים האולימפיים.
 
החברות הישראליות אשר לוקחות חלק בפתרון הן Bitband, Emblaze-Vcon, Kramer, NDS, Orca, Scopus, Vbox ו-TMT. שיתוף הפעולה ביניהן מאפשר להציע ללקוח פתרון מהמצלמה באולפן או שרת הסרטים ועד לטלוויזיה בבית, למסך המחשב או לטלפון הנייד, וזאת דרך כל סוגי התשתית הטכנולוגית הקיימת הכוללת שידורי טלוויזיה קרקעיים, בכבלים, לווין, אינטרנט ותקשורת סלולרית.
 
בועז הירש, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, מציין כי מרבית החברות הישראליות בתחום הנן קטנות ובינוניות במושגים עולמיים דבר המהווה חסרון בולט בשוק הסיני. ניסיון זה להציג פרויקט אינטגרטיבי המשלב מספר חברות לכדי פתרון כולל, הוא עוד מודל לבחינת כלים יצירתיים לחדירת החברות הישראליות לסין .
 
הפתרון המוצע אינו מוגבל כמובן לשוק הסיני, ואם יימצא כמוצלח, ניתן יהיה ליישמו גם בשווקים נוספים ולהתאימו מבחינה טכנולוגית לאפליקציות נוספות היוצרות ערך מוסף.