חברות זרות לתרופות וציוד רפואי יגבירו פעילותן בארץ באמצעות רכש גומלין

לישראל זכות לדרוש רכש גומלין של 28% על עסקאות בתחום האזרחי. החברות הזרות יוכלו להגביר פעילותן באמצות רכש מוצרים, השקעות, מו"פ ושת"פים תעשייתיים


00:00 ,19.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לישראל זכות לדרוש רכש גומלין של 28% על עסקאות בתחום האזרחי. החברות הזרות יוכלו להגביר פעילותן באמצות רכש מוצרים, השקעות, מו"פ ושת"פים תעשייתיים
 
חברות רב לאומיות המוכרות ציוד רפואי ותרופות לממשלת ישראל יכולות להגביר את פעילותן בארץ ע"י רכש מוצרים, השקעות, מו"פ ושיתופי פעולה תעשייתיים עם חברות ישראליות בתחום זה – כך מסר ארנון יוסף, מנהל תחום שת"פ תעשייתי אזרחי ברשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד התמ"ת.
 
תחום מדעי החיים הוא תחום בו לחברות ישראליות יש יכולות ופוטנציאל להגדלת הפעילות בשווקים הבינלאומיים שעשוי להתממש ע"י הרחבת שיתופי פעולה עם חברות רב לאומיות. 
 
ארנון יוסף מציין כי מדינת ישראל וקופות החולים רוכשות ציוד רפואי ותרופות מחברות רב לאומיות בהיקפים של מאות מיליוני דולר בשנה. הרכש הממשלתי מתבצע בעיקר באמצעות חברת "שראל" וכן ע"י בתי חולים ממשלתיים. יוסף מציין כי עד היום לא נוצל כמעט הפוטנציאל של רכש גומלין בסקטור זה למרות שבמסגרת ההסכמים עם ארגון הסחר העולמי לישראל זכות לדרוש רכש גומלין של 28% על עסקאות בתחום האזרחי.
 
לאחרונה פנתה הרשפ"ת  אל הנהלת משרד הבריאות, מנהלי בתי החולים הממשלתיים וחברת "שראל" בבקשה  לדרוש מהחברות הרב לאומיות המוכרות ציוד רפואי ותרופות לממשלת ישראל, רכש גומלין כפי שדורש החוק.
 
מנכ"לית רשפ"ת עו"ד בינה בר-און ציינה כי היא מצפה לשיתוף פעולה של כל הגופים הנוגעים בדבר על מנת לקדם רכש גומלין בתחום הרפואי שיסייע לתעשיית מדעי החיים בארץ. עוד הוסיפה בר-און כי היא מאמינה  שתעשייה זו אכן תוכל ליהנות מרכש גומלין כמו תעשיות אחרות להם מסייע רשפ"ת בתחומי הביטחון והאבטחה, אלקטרוניקה, המתכת והרכב.