חבר מועצת המדינה הסיני לביקור בישראל

חבר מועצת המדינה של סין, טאנג ג'יאשואן (Tang Jiaxuan), הגיע אתמול לביקור רשמי בישראל כאורחו של סגן ראש הממשלה ושר החוץ סילבן שלום. טאנג הגיע לישראל לאחר מספר שנים בהן לא ביקר אף נציג כה בכיר שלממשלת סין בארץ


00:00 ,27.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

חבר מועצת המדינה של סין, טאנג ג'יאשואן (Tang Jiaxuan), הגיע אתמול לביקור רשמי בישראל כאורחו של סגן ראש הממשלה ושר החוץ סילבן שלום.
 
טאנג הגיע לישראל לאחר מספר שנים בהן לא ביקר אף נציג כה בכיר שלממשלת סין בארץ. ביקור זה, בהמשך לביקורו של סגן רה"מ ושר החוץ סילבן שלום בסין בחודש שעבר, מסמן התחממות נוספת ביחסי שתי המדינות.
 
במהלך הביקור ייפגש האורח עם נשיא המדינה, ראש הממשלה, סגן ראש הממשלה ושר החוץ, שר התמ"ת, שר התיירות ועם ח"כ שמעון פרס, עימם ידון בהיבטים השונים של יחסי ישראל-סין ובהתפתחויות באזורנו.
 
שיתוף הפעולה בין ישראל וסין, ובייחוד במישור הכלכלי נמצא בעלייה כל העת. מספר החברות הישראליות הפועלות בסין גדל בהתמדה וכך גם מספר המיזמים המשותפים. בשנתיים האחרונות הפכה סין לשותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באסיה, כשהיקף הסחר השנתי בין שתי המדינות צפוי לעבור השנה את סך שני מיליארד דולר – עלייה של למעלה מ-30 אחוז בהשוואה לשנה שעברה.
 
השנה נרשמה גם כשנת שיא בשיתוף הפעולה בתחום התרבות. תיאטרון "הקאמרי" הופיע בבייג'ינג עם "אשכבה" של חנוך לוין, הפילהרמונית תערוך בבייג'ינג ובשנגחאי את הקונצרט החגיגי לשנה החדשה.