ח"כ רצאבי מאשים: האוצר מנצל את חוסר הידע של ועדת הכספים בנושאי מס

האוצר מנצל את חוסר הידע של חברי ועדת הכספים של הכנסת בתחומי המס כדי להעביר הצעות ותיקונים שיזם. כך אמר אהוד רצאבי – יו"ר ועדת המשנה למיסים ולהייטק של הכנסת בראיון לבטאון התעשיינים – בטאונה של התאחדות התעשיינים.


00:00 ,11.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

האוצר מנצל את חוסר הידע של חברי ועדת הכספים של הכנסת בתחומי המס כדי להעביר הצעות ותיקונים שיזם. כך אמר אהוד רצאבי – יו"ר ועדת המשנה למיסים ולהייטק של הכנסת בראיון לבטאון התעשיינים – בטאונה של התאחדות התעשיינים.
 
לטענתו, העובדה שרוב חברי ועדת הכספים אינם בקיאים בתחומי המס מורגשת היטב בעת הדיונים על תקציב המדינה וחוק ההסדרים וכן במהלך הדיונים על הרפורמה במיסים.
 
לטענתו, "כך הצליח האוצר להעביר תוך שתי דקות בשתיים לפנות בוקר, תיקון בחוק ההסדרים תחת הכותרת ביטול ההכרה במס תשומות על רכב". חה"כ רצאבי טוען לביטאון התעשיינים, כי איש מחברי הוועדה לא היה ער לעובדה שמדובר בביטול ההחזר של מע"מ על רכב מסחרי, ופירוש הדבר הוא ייקורו ב-17% - דבר שיפגע בבעלי עסקים קטנים ובמפעלים עם ציי רכב גדולים.
 
לטענת חה"כ רצאבי משגילה זאת תבע מן האוצר לחזור בו אולם נציגיו סירבו בנימוק שהדבר יקטין את הכנסות המדינה בכרבע מיליארד שקלים.
 
עוד אמר חה"כ רצאבי לביטאון התעשיינים, כי אחת הבעיות של מערכת המיסים שלנו היא שיש בה הרבה חורים והדבר הגרוע ביותר הוא שמשקיע יודע כיצד הוא נכנס עם כספו להשקעה אך אינו יודע כיצד הוא ייצא ממנה.
 
עוד טוען רצאבי בביטאון  התאחדות התעשיינים, כי לא רק הציבור מבולבל בעקבות הרפורמות המרובות אלא גם היועצים לא תמיד מתמצאים בסבך החוקים והתקנות.
 
הוא מסר עוד, כי הציע מזה זמן רב לאיתן רוב, ראש רשות המיסים להפסיק את השינויים התכופים במערכת המיסים, לקחת פסק זמן שבו יוכנו כל השינויים הדרושים ורק אז לצאת עמם בבת אחת.
 
רצאבי אמר עוד לביטאון התעשיינים כי הוא מציע לכל מי שחפץ בהטבות לפי החוק לעידוד השקעות הון, מבחינת מורכבות החוק, שלא לפעול ללא יעוץ מתאים ופרה-רולינג מרשות המיסים.
 
לטענתו, המסלול החלופי ע"פ החוק החדש אומנם מסיר חסמים ביורוקרטיים אך גם מעורר, לדעתו, בעייתיות מסויימת משום שהוא מקנה לפקיד המס, שהוא בהשכלתו רואה חשבון או עו"ד, סמכות להחליט בסוגיות הנוגעות לטכנולוגיות חדשות שאינן בתחום התמחותו.
 
רצאבי טען עוד, כי פקיד המס אינו מהנדס או מומחה להייטק – והוא זה שיקבע מעתה אם משקיע שטוען שפיתח טכנולוגיה חדשה אכן הקים מפעל חדש, או שרק הרחיב מפעל קיים כך שאינו זכאי להטבות מס.
 
בנוסף טוען חה"כ רצאבי, כי יש עדיין סוגיות שונות שטרם זכו לכללים ברורים כמו למשל מה דינו של יצואן שמייצא למדינה שאינה נמצאת בגוש המדינות, כמוגדר בחוק.