ועדת העבודה ציינה 35 שנים לבית הדין לעבודה

ח”כ שאול יהלום: ישנה הסכמה מקיר לקיר בנוגע לנחיצותו של בית הדין לעבודה ולמול כך מתנפץ רעיון הקמת ועדת זמיר. השר אהוד אולמרט: המחוקק אשר החליט על מעמדו העצמאי של בית הדין לעבודה עשה עבודה אינטיליגנטית והיה מרחיק ראות. אנו מתברכים בהימצאותו של בית דין לעבוד


00:00 ,21.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ח”כ שאול יהלום: ישנה הסכמה מקיר לקיר בנוגע לנחיצותו של בית הדין לעבודה ולמול כך מתנפץ רעיון הקמת ועדת זמיר. השר אהוד אולמרט: המחוקק אשר החליט על מעמדו העצמאי של בית הדין לעבודה עשה עבודה אינטיליגנטית והיה מרחיק ראות. אנו מתברכים בהימצאותו של בית דין לעבודה ומערכת זו תמשיך לשרת את החברה בישראל ביעילות בתבונה ובאחריות

ועדת העבודה ציינה בישיבה חגיגית 35 שנים לבית הדין לעבודה.ח”כ שאול יהלום, יו”ר ועדת העבודה אמר כי החלטת הממשלה להקמת ועדת זמיר, לבחון את האפשרות לאחד מערכת בתי הדין לעבודה עם מערכת המשפט הכללית, בטעות יסודה. לדבריו, הכנסת מעריכה ומוקירה את פעולותיו של בתי הדין לעבודה, עצם קיומו של בית הדין לעבודה גורם ליחסי עבודה נוחים שמתנהלים במסגרת גישור ופישור. "ישנה כאן הסכמה מקיר לקיר בנוגע לנחיצותו של בית הדין לעבודה ולמול כך מתנפץ רעיון הקמת ועדת זמיר".

ח”כ אהוד אולמרט, מ"מ רוה"מ ושר התמ”ת אמרמכי אין תחליף לבית הדין לעבודה דווקא בגלל מעמדו העצמאי . "הימצאותו של בית הדין לעבודה מאפשר מסלול של הדברות בין הצדדים שרק באמצעותן ניתן יהיה להגיע לפתרון. המחוקק אשר החליט על מעמדו העצמאי של בית הדין לעבודה עשה עבודה אינטיליגנטית והיה מרחיק ראות. אנו מתברכים בהימצאותו של בית דין לעבודה ומערכת זו תמשיך לשרת את החברה בישראל ביעילות בתבונה ובאחריות", הוסיף.

השופט סטיב אדלר, נשיא בית הדין לעבודה אמר בישיבה כי ביה”ד מגשים הלכה למעשה את השותפות בין ארגוני העובדים, המעסיקים והמדינה, והוא פועל לקידום מערכת יחסי העבודה בין צדדים אלה, האתגרים הם קשים כי יחסי העבודה במשבר בשל חוסר האמון. "אנחנו נמשיך לפעול ולתרום ליישוב הסכסוכים , אני בטוח שהחיזוקים שקיבלנו בשנה האחרונה יסייעו לנו בהמשך דרכנו ונמשיך לפסוק ולהבטיח המשכיות ויציבות במשק".

ח”כ עמיר פרץ, יו”ר הסתדרות, אמר כי בהעדר חוקה או חוק להבטחת זכויות חברתיות לעובדים יש צורך להגן על זכויותיהם באופן מתמיד. "שר האוצר בהיותו המעסיק הגדול במדינה, מהווה חיקוי גרוע למעסיקים הפרטיים. אוכלוסיית העובדים מופקרת לחלוטין,לכן, אין ספק שבית הדין לעבודה הנו גורם מרכזי גם במעמדה הבינ”ל של ישראל, שלולא פעילותו הייתה ישראל הופכת ללעג לקלס ולשנינה בקהילה הבינ”ל בגלל עיכוב המשכורת לעובדים ברשויות. תפקידו של בית הדין לתת גיבוי לעובדים בעיקר נוכח המצוקה הקשה שנוצרה בגלל התרחבות ממדי האבטלה- עובדים לא מעיזים להתלונן. בית הדין מאפשר להשמיע את עמדת העובדים והופך את העובד לגורם שמתחשבים בו. הפרט יודע שבית הדין לעבודה הוא מפלטו האחרון ובית מקדש של הזכויות החברתיות בישראל.”

עודד טירה, יו”ר התאחדות התעשיינים: ”בית הדין לעבודה מצליח בדרכו לפעול מתוך אמפטיה גם לטובת העובדים , גם לטובת המעבידים וטובת מדינת ישראל עומדת גם היא לנגד עיניו. בשנתיים האחרונות, ובעיקר בכל מה שקשור למשבר הנמלים, פעל בית הדין לעבודה באופן יוצא מן הכלל וקנה לעצמו מקום של כבוד. בית הדין חייב להמשיך ולהתקיים כגוף עצמאי ובעל סמכויות נרחבות. עוד נכונו לנו מאבקים קשים שיעמידו במבחן קשה את בית הדין ובמציאות זו אין ביטלתו.”

יובל רכלבסקי, הממונה על השכר במשרד האוצר: ” בית הדין לעבודה הפך להיות לגורם דומיננטי במערכת השיקולים של המעסיקים והעובדים בבואם להתפשר ולהתמודד עם הסוגיות השונות. בית הדין לעבודה הוא השותף הסמוי בכל דיון שמתקיים בין צדדים הללו. אני קורא לחברי הכנסת לקדם את חוק זכויות חברתיות שיתרום לקידום מעמד העובדים בישראל.”

פרופ` רות בן ישראל, כלת פרס ישראל: ”בית הדין לעבודה לא רק מכריע בסכסוכים אלא גם מנסה ליישב בין הצדדים. בהעדר חוקה בית הדין לעבודה עיצב נורמות של התנהגות וכללים בין הצדדים, בית הדין הוכיח את עצמו כמי שמילא את תפקידו על הצד הטוב ביותר ללא תחליף והוא ממלא את ייעודו שפיטה ולא שביתה. אין ספק שבלעדיו החברה הישראלית הייתה יוצא נפגעת.