ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום הארכת החוק לעידוד השקעות הון בחודשיים

רענן דינור, מנכ"ל התמ"ת: הארכת התוקף מאפשרת למנהלת מרכז השקעות להמשיך ולדון בתקופה זו בבקשות לאישור תוכניות השקעה


00:00 ,01.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רענן דינור, מנכ"ל התמ"ת (בתמונה): הארכת התוקף מאפשרת למנהלת מרכז השקעות להמשיך ולדון בתקופה זו בבקשות לאישור תוכניות השקעה

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום את הארכת תוקפו של החוק לעידוד השקעות הון התשי"ט-1959, לתקופה של חודשיים (עד ל-31.12.04), וזאת עפ"י בקשתם של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, ושר האוצר, בנימין נתניהו.

יש לציין כי, תוקף החוק הועמד קודם עד ליום 31.10.04, מתוך כוונה שעד למועד זה תאשר הכנסת את נוסח חוק העידוד החדש, שגובש בשנה האחרונה תוך הסכמה בין משרד התמ"ת למשרד האוצר. מכיוון שהחוק טרם הובא לאישור הכנסת, התעורר הצורך בהארכת החוק הקיים.

הכנסת אמורה לדון בקריאה ראשונה בהצעת החוק החדש מחרתיים - 3.11.04.

רענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת אומר כי, מרכז ההשקעות פועל בחודשים האחרונים ללא תקציב, לאחר שתקציב שנת 2004 מוצה על תום. על פי הסכמה שגובשה עם משרד האוצר, אמור המרכז בימים הקרובים לקבל תוספת תקציבית בהיקף של 50 מיליון ₪.

עוד מוסיף דינור כי, תיקון החוק נדרש לאור הזמן הרב שחלף מאז הוחק החוק לראשונה והשינויים המשמעותיים שחלו בתקופה זו בצרכי התעשייה במשק לרבות הבט התעסוקה.

הארכת התוקף של החוק הקיים, מציין דינור, נועדה לאפשר את המשך חקיקתו של התיקון לחוק עד לסוף השנה. כזכור, החוק הקיים הוארך בתחילת השנה לתקופה של שישה חודשים (עד סוף יוני 2004), ולאחר מכן בצו של השרים בארבעה חודשים נוספים (עד סוף אוקטובר 2004).

הצעת החוק הממשלתית לתיקונו של חוק עידוד השקעות הון הוגשה כחלק מהצעת חוק ההסדרים לשנת 2005 והליך חקיקתה צפוי להסתיים עד סוף השנה.

דינור אומר עוד כי, הארכת התוקף האמורה מאפשרת למנהלת מרכז השקעות להמשיך ולדון בתקופה זו בבקשות לאישור תוכניות השקעה בשני המסלולים הקיימים – מסלול המענקים ומסלול הטבות המס (החלופי).