ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה להביא לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק היטלי סחר

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול להביא לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק היטלי סחר שיזם משרד התמ"ת. הצעת החוק מתאימה את הוראות החוק בישראל, בכל הקשור להיטל היצף והיטל משווה, להסכמים הבינלאומיים עליהם חתומה המדינה


00:00 ,01.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: קבלת ההצעה תשפר משמעותית את מעמדה של ישראל כחברה בארגון הסחר הבינלאומי
 
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול להביא לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק היטלי סחר שיזם משרד התמ"ת. הצעת החוק מתאימה את הוראות החוק בישראל, בכל הקשור להיטל היצף והיטל משווה, להסכמים הבינלאומיים עליהם חתומה המדינה.
 
תומר מוסקוביץ היועץ המשפטי של משרד התמ"ת ציין כי שר התמ"ת מוסמך להטיל, בהתאם לתנאים הקבועים בהצעת החוק, היטל היצף או היטל משווה במקרים בהם מיובאים לארץ טובין במחירי היצף או במחירים המושפעים מתמיכה הניתנת ליצרן במדינת הייצור שלהם.
 
בראש וועדת הכלכלה בעת הדיונים על הצעת החוק ישב ח"כ דוד טל, שהדגיש את החשיבות הרבה שביצירת מנגנונים מאוזנים להטלת ההיטלים, באופן שמחד גיסא ימנע פגיעה ביצרנים הישראליים ומאידך גיסא לא יפגע בצרכנים הישראלים ובהסכמי הסחר הבינלאומיים עליהם חתומה ישראל.
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט בירך על החלטת וועדת הכלכלה והודה לח"כ דוד טל. השר אולמרט ציין כי צוות מקצועי במשרדו עבד בשיתוף משרדי ממשלה אחרים וגורמים מקצועיים נוספים על הצעת החוק במשך תקופה ארוכה, וכי הוא בטוח שקבלת ההצעה תשפר משמעותית את מעמדה של ישראל כחברה בארגון הסחר הבינלאומי.
 
ראובן פסח, מנהל יחידת היטלי סחר בתמ"ת, ציין כי מדובר בתיקון חשוב אשר מתקן פגמים בחוק הקיים ויאפשר ביצוע החוק בהתאם לארגון הסחר העולמי, דבר שיקל מאוד על עבודת יחידת היטלי סחר.