ועדת הכלכלה דנה בעיכובים בבדיקות המזון וחומרי הגלם הממתינים בנמלים

בתום הדיון דרשה הוועדה מהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה להיפגש בתוך 48 שעות עם נציגי משרד הבריאות ולהגיע להנחיות ברורות שיחולו על פקחי משרד הבריאות


00:00 ,11.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בתום הדיון דרשה הוועדה מהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה להיפגש בתוך 48 שעות עם נציגי משרד הבריאות ולהגיע להנחיות ברורות שיחולו על פקחי משרד הבריאות
 
ועדת הכלכלה קיימה אתמול דיון חירום לבחינת העיכובים בבדיקת מזון וחומרי גלם הממתינים בנמלים והשלכותיהם.
 
יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן, אמר במהלך הדיון כי "חילוקי הדעות שבין התביעה הכללית לבין משרד הבריאות  גורמים לפגיעה קשה באינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל. הציבור והתעשיינים לא אשמים במחלוקת המשפטית שבין המשרדים. במצב זה על הפרקליטות לשבת עם משרד הבריאות עד שיצא 'עשן לבן' ולקבוע מה נדרש מהפקחים ולהנחותם. לא ניתן להשאיר את הערפל כפי שהוא ולאפשר פגיעה כלכלית חמורה במשק."
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שהשתתף בדיון הציע פתרונות קצרי מועד הכוללים, בין היתר, שחרור מהיר של מוצרי מזון לא רגישים (אורז, סוכר , קטניות וכדומה) וכן לאפשר ליבואנים לשחרר כנגד ערבות כספית להעביר מכולות מהנמלים למחסנים תוך התחייבות כי ישלימו את הבדיקות. לין הוסיף כי "על שר המשפטים מוטלת האחריות החובה לטפל מיד בנושא זה".
 
ד"ר בועז לב, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, ציין במהלך הדיון כי "לדעתנו אנשי משרד הבריאות פעלו לפי נהלי המשרד, לפי הידע המקצועי הטוב ביותר והמשאבים שבידם. החלטותיהם היו ראויות וטובות. הפרשנות שמשרד המשפטים נתן הרחיקה לכת הרבה מעבר ליכולת הפקחים".
 
בתום הדיון הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן כי הוועדה דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה להיפגש בתוך 48 שעות עם נציגי משרד הבריאות ולהגיע להנחיות ברורות שיחולו על הפקחים. ח"כ ארדן ציין כי במידה ולא יפעלו כך, יקדמו חברי הוועדה תיקוני חקיקה לפיהם במקרים מעין אלו ההוצאות הנובעת מעיכוב המוצרים בנמלים יחולו על המדינה ולא על היבואנים. כמו כן תקדם הוועדה חקיקה בעצמה אשר תקבע את חובות פקחי משרד הבריאות.