ויאטנם מביעה עניין בפתיחת משרד כלכלי בישראל

רענן דינור, מנכ"ל התמ"ת, המבקר בראש משלחת עסקית בויאטנם: ההכרזה על ויאטנם כמדינת יעד תאפשר למשרד התמ"ת להקצות תקציבי פעולה מיוחדים במטרה לקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי עם ויאטנם


00:00 ,22.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

רענן דינור, מנכ"ל התמ"ת, המבקר בראש משלחת עסקית בויאטנם: ההכרזה על ויאטנם כמדינת יעד תאפשר למשרד התמ"ת להקצות תקציבי פעולה מיוחדים במטרה לקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי עם ויאטנם
 
מנכ"ל התמ"ת רענן דינור העומד בראש משלחת עסקית המבקרת בויאטנם קיים סדרת פגישות עם אנשים מרכזיים בהנהגה הכלכלית בהנוי ועם חברות ויאטנמיות מובילות. במשלחת המתלווה אל המנכ"ל משתתפים נציגי חברות ישראליות בכללן רד, ECI, קומברס , גילת פרומונם ואחרות. כמו כן משתתפים במשלחת מנכ"ל מכון היצוא חיליק אסיה מנכ"ל "אשרא" אורי ברנשטיין ונציגי מינהל סחר-חוץ.
 
רענן דינור נפגש עם סגן שר הסחר הויאטנמי דו נו דין אשר הביע את רצון משרדו לפתוח משרד כלכלי בישראל.
 
יצויין כי כיום מתנהלים היחסים הכלכליים בין המדינות מהצד הוואטנמי באמצעות השגרירות בקהיר. סגן שר הסחר הביע את רצונו לבקר בישראל בחודש פברואר הקרוב או במהלך תערוכת אגריטק שתתקיים במאי בתל-אביב על מנת להתרשם מהישגי התעשייה הישראלית בכלל ותעשיית האגרו טכנולוגיה בפרט.
 
עוד נפגש דינור עם ד"ר טאם סגנית שר האוצר אשר הביעה במהלך הפגישה את רצונה שהמשא ומתן בנושא הפרוטוקול הפיננסי יגיע לידי סכום חיובי בעתיד הקרוב ביותר.
 
במסגרת הביקור ערכה שגרירות ישראל בהאנוי בראשות השגריר אפי בן מתיתיהו ואתי לוי הנספחת המסחרית של משרד התמ"ת סמינר עסקי בו הציגו החברות הישראליות את פעילותן לפני אנשי ממשל ואנשי עסקים מקומיים.
 
כמו כן נפגש דינור עם סגן שר התקשורת וו דאק דם בפגישה סוכם כי משלחת עסקית ישראלית בתחום התקשורות תגיע לויאטנם בחסות משרד התקשורת המקומי. סגן השר אישר את השתתפותו בתערוכת טלקום שתתקיים בתל אביב בחודש נובמבר 2006.
 
המשלחת הישראלית נפגשה גם עם תאגיד התקשורת הממשלתיVNTTהשולט על 55% משוק התקשורת המקומי. סוכם כי התאגיד ייתן חסות למפגשים עם חברות ישראליות מתחום התקשורת אשר יתקיימו בקיץ בתאילנד ובויאטנם . מנכ"ל התמ"ת הזמין את ראשי התאגיד לבקר בתערוכת טלקום שתתקיים בארץ.
 
כמו כן, המשלחת הישראלית בראשות דינור תקיים סדרת פגישות עם אנשי ממשל בהוצ'מין סיטי (סייגון לשעבר).
 
רענן דינור ציין כי ההכרזה על ויאטנם כמדינת יעד תאפשר למשרד התמ"ת להקצות תקציבי פעולה מיוחדים ולבצע פעולות קידום השיווק בכללם סמינרים מקצועיים, החלפת משלחות ומחקרי שוק אשר תכליתם לקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי עם ויאטנם.
 
 
נתוני סחר
 
בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 רשם היצוא הישראלי לויאטנם גידול של 58% לעומת אותה תקופה אשתקד. היצוא הסתכם בתקופה זו ב-25 מיליוני דולר.
 
היבוא בתקופה זו רשם גידול של 30% ועמד על 43 מיליוני דולר.
 
ענפי היצוא העיקריים הינם: כימיקלים (64%) , מכונות ומכשירים (22%), מוצרי פלסטיק (7%). היבוא בשנת 2004 עמד על 48 מליון דולר (עליה של 41% לעומת שנת 2003). ענפי היבוא העיקריים הינם: מוצרי צמחים (34%) , טכסטיל (25%).