התקבלה עמדת לשכת המסחר בנושא הגשת אישורים ורשיונות ביבוא טובין

עד לגיבוש המדיניות הסופי במשרד התמ"ת לא ינקטו צעדים כנגד יבואנים אשר רשיון היבוא שלהם הוצא לאחר מועד הגעת הטובין לישראל. לטענת אמיר שני, יו"ר ועדת הכספים של לשכת המסחר, ההנחיות החדשות פוגעות בשורה ארוכה של עסקים


00:00 ,18.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

עד לגיבוש המדיניות הסופי במשרד התמ"ת לא ינקטו צעדים כנגד יבואנים אשר רשיון היבוא הוצא לאחר מועד הגעת הטובין לישראל. לטענת אמיר שני, יו"ר ועדת הכספים של לשכת המסחר, ההנחיות החדשות פוגעות בשורה ארוכה של עסקים
 
בעקבות הנחיות אותן הוציא ראש מינהל המכס בתחילת חודש פברואר 2007 אשר התייחסו למועדי הנפקת אישורים ורשיונות ביבוא טובין, נקט איגוד לשכות המסחר בשורה של צעדים להניע את משרד התמ"ת להסיר את רוע הגזירות אשר הכבידו הכבדה מיותרת על שרשרת אספקת הטובין לישראל. כזכור, ההנחיות קבעו כי על רשיונות יבוא להיות בתוקף במועד הגעת הטובין לישראל. הובהר כי במקרה ולא יהיה רישיון תקף בעת היבוא, יוטל על היבואן קנס על פי טבלת הענישה אותה פרסם משרד התמ"ת.

בפעולת הסברה נמרצת אותה הוביל מר אמיר שני, יו"ר ועדת הכספים של לשכת המסחר וחבר הנשיאות, הסכימה הנהלת משרד התמ"ת לקבל את עמדת לשכת המסחר תל אביב וחזרה בה מהחלטתה הקודמת.

הנהלת לשכת המסחר הבהירה להנהלת המכס כי נוהלי העבודה אותם הכתיב ראש מינהל המכס, בגיבוי מלא של משרת התמ"ת, הם בבחינת גזירה שהציבור אינו יוכל לעמוד בה וכי הפעלתן גרמה להפרעה חמורה במערך סחר החוץ הישראלי. זאת ועוד, הנהלת הלשכה הבהירה כי היא רואה במשרד התמ"ת את האחראי הבלעדי להחמרה בנוהלי היבוא למדינת ישראל ולהפעלתה של מדיניות המגלמת בתוכה לא רק העדר פתיחות אלא גם ובעיקר פגיעה ישירה בשורה ארוכה של עסקים.
 
בעקבות פגישה אשר התקיימה אתמול במשרד התמ"ת הודיע המשרד כי עד לגיבושה הסופי של מדיניות משרד התמ"ת בשיתוף מינהל המכס, לא ינקטו צעדים כנגד יבואנים אשר רישיון היבוא שלהם הוצא לאחר מועד הגעת הטובין לישראל.
 
ההוראות אשר פורסמו אמש קובעות כי במקרה בו רשיון היבוא הינו בתוקף במועד הגשתו לשלטונות המכס בין אם כצרופה לרשימון כניסה למחסן רשוי ובין אם כצרופה לרשימון לצריכה בארץ - מינהל המכס ימנע מהטלת  כופר על היבואן בגין האיחור במועד הוצאת הרישיון.