התעשיינים קוראים להגברת הפיקוח על צו הסימון

יו"ר ענף הנייר והקרטון בהתאחדות התעשיינים מדווח כי השנה יובאו לישראל כ-1.25 מיליון מחברות לא תקניות המטעות את הצרכנים. צו סימון מחייב הופעת שם צרכן, כתובתו, הטלפון שלו והרכב המוצר


00:00 ,16.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ענף הנייר והקרטון בהתאחדות התעשיינים מדווח כי השנה יובאו לישראל כ-1.25 מיליון מחברות לא תקניות המטעות את הצרכנים. צו סימון מחייב הופעת שם צרכן, כתובתו, הטלפון שלו והרכב המוצר
 
מדינת ישראל מוצפת במחברות לא תקניות מתורכיה ומסין. במחצית הראשונה של השנה יובאו לארץ 1.25 מיליון מחברות ממדינות אלו - מהווה גידול של יותר מ-100% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך מסר עידו קליין, יו"ר ענף הנייר והקרטון בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל אמקה.
 
לדבריו, הדבר גורם להטעיית הצרכנים שכן המחברות הינן באיכות נמוכה והצרכן לא יודע כמה דפים יש במחברת ומהו סוג הנייר.
 
קליין דורש ממשרד התמ"ת להגביר את הפיקוח על צו הסימון בעיקר בענף המחברות ומוצרי הנייר ולהגדיל את גובה הקנסות המוטלים עקב אי סימון, שכן כיום הקנסות נמוכים ביותר ואינם מרתיעים. הוא הדגיש כי צו הסימון מחייב הופעת שם היצרן, כתובתו, הטלפון שלו והרכב המוצר.
 
בהתייחסו לביצועי הענף במחצית הראשונה של השנה ציין קליין כי מכירות הענף גדלו ב-4.7% לעומת התקופה המקבילה והסתכמו ב-725 מיליוני דולרים.
 
בתוך כך, מכירות הנייר לשוק המקומי גדלו ב-6% לעומת המחצית הראשונה של 2005 והסתכמו ב-647 מיליוני דולרים; יצוא הענף ירד במחצית הראשונה של השנה ב-4.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-78 מיליוני דולרים.
 
כך למשל, במחצית הראשונה של השנה ייצאה ישראל מוצרי נייר להונג קונג בהיקף של 0.5 מיליון דולר, (לעומת יצוא של 1.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד), ייצוא הנייר לאוסטרליה הסתכם ב-4 מיליון דולר,  (לעומת 8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד); יצוא מוצרי נייר לארה"ב הסתכם ב-12 מיליון דולר, (לעומת 13 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד); היצוא לגרמניה הסתכם ב-1.8 מיליון דולר, (לעומת 2.3 מיליון דולר אשתקד).
 
השקעות הענף במכונות ובציוד מיבוא גדלו במחצית הראשונה של השנה ב-7.9% והסתכמו ב-34 מיליוני דולרים.
 
קליין מעריך כי בשנת 2006 כולה יגדלו מכירות ענף הנייר ומוצריו בכ-4.7% לעומת 2005 ויסתכמו בכ-1.45 מיליארד דולר.
 
בתוך כך, המכירות לשוק המקומי יגדלו השנה ב-4.6% לעומת אשתקד ויסתכמו ב-1.28 מיליארד דולר; יצוא ענף הנייר ומוצריו יגדל השנה בכ-5.5% ויסתכם בכ-172 מיליון דולר.
 
קליין מעריך כי השנה יתווספו כ-250 עובדים חדשים בענף ומספר העובדים יגיע לכ-8,650 איש.