התעשיינים: נסיגה ריאלית של כ-9% ביצוא התעשייתי באוג'- ספט'

היצוא התעשייתי הסתכם בחודשים אלה בכ-6.6 מיליארד דולר. כמו כן נרשמה ירידה ריאלית של 6% ביצוא ההיי-טק


00:00 ,04.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

היצוא התעשייתי הסתכם בחודשים אלה בכ-6.6 מיליארד דולר. כמו כן נרשמה ירידה ריאלית של 6% ביצוא ההיי-טק
 
המשבר העולמי נותן את אותותיו בתעשייה.  בחודשים אוגוסט-ספטמבר 2008 חלה נסיגה ריאלית של כ-9% ביצוא התעשייתי, לעומת הממוצע החודשי בחודשיים שקדמו לו (יוני - יולי 2008). היצוא התעשייתי הסתכם בכ-6.6 מיליארדי דולרים. כך מסר רובי גינל, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים על סמך ניתוח חודשי שערך אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים על מצב היצוא.
 
גינל מציין כי הנסיגה החדה ביצוא התעשייתי בתקופה זו חלה לאחר גידול מהיר של כ-9% בחודשים יוני-יולי 2008 ולאחר נסיגה של כ-5% באפריל-מאי השנה.
 
בתוך כך נרשמה ירידה ריאלית של 6% ביצוא ההיי-טק בתקופה הנסקרת, אשר הסתכם בכ-2.9 מיליארד דולרים. הנסיגה ביצוא ההיי-טק נגזרה מקיטון חד ביצוא כל ענפי הקבוצה – נסיגה של 15% נרשמה ביצוא כלי הטיס, לצד נסיגה של 11% ביצוא התרופות, 8% ביצוא ענפי הרכיבים האלקטרונים ו- 6% ביצוא ציוד תקשורת אלקטרוני.
 
גינל מוסיף כי נסיגת היצוא התעשייתי בחודשים אוגוסט – ספטמבר 2008 משקפת ירידה ריאלית חדה ביצוא מרבית ענפי התעשייה בהשוואה לחודשים יוני - יולי השנה.
 
מהניתוח החודשי על מצב היצוא התעשייתי של התאחדות התעשיינים מתברר כי הנסיגה הגדולה ביותר ביצוא נרשמה ביצוא ענפי העץ והריהוט - ירידה ריאלית של כ-26%; אחריו- יצוא המזון, שרשם נסיגה ריאלית של כ- 21%; כן נרשמה נסיגה ריאלית של 19% ביצוא ענף הכרייה והמינרלים, לצד ירידה של 13% ביצוא ענפי הכימיה, הגומי והפלסטיק.
 
גינל מציין שנסיגה נרשמה גם ביצוא המנועים והחשמל - 4% וביצוא הטקסטיל וההלבשה- 1%.
 
מנגד, חלה בחודשים אוגוסט-ספטמבר 2008 עלייה ריאלית מהירה של 10% ביצוא ענפי המכונות והציוד ושל 9% ביצוא המתכת. עליות אלו מיתנו במעט את נסיגת היצוא ביתר ענפי התעשייה.