התעשיינים: ישראל תייצא בקרוב גלביות למדינות ערב

מבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים עלה כי ישראל תייצא השנה לסין מוצרי טקסטיל והלבשה בכ-5.5 מיליון דולר. הערכה: השנה צפוי גידול של כ-2% ביצוא הטקסטיל והאופנה לעומת 2005


00:00 ,26.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים עלה כי ישראל תייצא השנה לסין מוצרי טקסטיל והלבשה בכ-5.5 מיליון דולר. הערכה: השנה צפוי גידול של כ-2% ביצוא הטקסטיל והאופנה לעומת 2005
 
ישראל תייצא השנה לסין, "ארץ הטקסטיל" מוצרי טקסטיל והלבשה, בין השאר, מצעים, כלי מיטה, בדים לריפודים ועוד בכ-5.5 מיליון דולר דבר מהווה גידול של 23% לעומת שנת 2005. כך מסר רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל אופיס טקסטיל, זאת בעקבות בדיקה מקיפה שערך האיגוד, לקראת האסיפה השנתית שלו. האסיפה תיערך ב-27/11 בבית התעשייה בתל אביב.
 
רמזי ציין, כי מהבדיקה עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2006 חל גידול של 86% ביצוא הטקסטיל למצרים והסתכם בכ-42.1 מיליון דולר, זאת בשל הסכם הקוויז שנחתם בתחילת 2005 עם מצרים. ההסכם מאפשר צבירת מקור בין היצרן הישראלי למצרי בתנאים שנקבעו בהסכם, לייצר מוצר בעל ערך מוסף משותף וליצאו ללא מכסים לארה"ב. הערך המוסף המינימלי הישראלי הנדרש הוא 11.7% לגבי מצרים.
 
רמזי גילה, כי זו לראשונה בוצע יצוא טקסטיל והלבשה לסעודיה בעשרות אלפי דולרים, ולאחרונה אף נרקמו קשרים מסחריים לייצוא גלביות לבנות ליתר למדינות ערב.
 
יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים ציין, כי השנה חל גידול של 5% - 10% במספר חברות הטקסטיל והאופנה המייצאות לחו"ל וכי כיום כ-50% מחברות הטקסטיל (כ-150 במספר) כבר מייצאות. הגידול הינו בעיקר במפעלי הטקסטיל הקטנים וביצוא אופנה.
 
רמזי ציין, כי מניתוח הנתונים מתברר שהטקסטיל והאופנה הישראלים מיוצאים כיום ל-114 מדינות. היקף היצוא הגבוה ביותר ב-9 החודשים הראשונים של השנה הופנה לארה"ב (כ-389.3 מליון דולר - ירידה של 11.6%).
 
את הטקסטיל הישראלי ניתן לקנות כיום גם במדינות כמו טייוואן (יצוא של 1.2 מיליון דולר ב-9 החודשים הראשונים של השנה - גידול של 23%); אוזבקיסטן (יצוא של 907 אלף דולר - גידול של יותר מפי 100); הודו (יצוא של 346 אלף דולר - גידול של 34%); פרו (יצוא של 331 אלף דולר - גידול של קרוב לפי 280); אינדונזיה (יצוא של 93 אלף דולר - גידול של יותר מפי 300); מרוקו (יצוא של כ-49 אלף דולר - גידול של כ-18%).
 
רמזי מסר, כי הטקסטיל והאופנה מישראל נמכרים כיום ל-100 רשתות ומותגים מהמובילים בעולם. מדובר ברשתות כמו וול מארט, סירס, המה בי.יו, גאפ, מרקס אנד ספנסר, בלומינגדיילס, מיסיס ועוד, וביצוא למותגים בינלאומיים כגון ויקטוריה סיקרט, ניק, רלף לורן, קלווין קלין, דונה קארן, טומי הילפיגר ועוד.
 
רמזי מעריך כי השנה צפוי גידול של כ-2% ביצוא הטקסטיל והאופנה לעומת 2005 והוא יסתכם בכ-1.09 מיליארד דולר.