התעשיינים: ירידה של 2% ביצוא ההייטק בחודשים ינואר-פברואר 2007

היצוא בתקופה זאת הסתכם בכ-2 מיליארד דולר. סך כל היצוא התעשייתי גדל ריאלית בכ-2% והסתכם בכ-4.6 מיליארד דולר. יצוא ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית עלה ב-9%


00:00 ,10.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

היצוא בתקופה זאת הסתכם בכ-2 מיליארד דולר. סך כל היצוא התעשייתי גדל ריאלית בכ-2% והסתכם בכ-4.6 מיליארד דולר. יצוא ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית עלה ב-9%
 
ירידה של 2% ביצוא ההייטק בחודשים ינואר-פברואר 2007. היצוא בתקופה זו הסתכם בכ-2 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לרמה החודשית הממוצעת ברבעון האחרון של 2006. סך כל היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) גדל בחודשים ינואר-פברואר 2007 בכ-2% והסתכם בכ-4.6 מיליארד דולרים. כך מסר אוהד מראני, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים ויו"ר בתי הזיקוק, בהסתמכו על ניתוח חודשי שערך אגף כלכלה על מצב היצוא התעשייתי.
 
ברבעון האחרון של 2006 נרשם גידול ריאלי של 3.2% ביצוא התעשייתי (ללא יהלומים).
 
יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים ציין כי הגידול הריאלי ביצוא בחודשים ינואר-פברואר 2007 נגזר כולו מעלייה חדה ביצוא ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית (9%), עלייה זו קוזזה בחלקה בשל נסיגה ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית (2%-), לצד קיפאון ביצוא ענפי הטכנולוגיות המסורתיות.
 
מניתוח ענפי שערכה התאחדות התעשיינים עולה כי בחודשים ינואר-פברואר 2007 נרשמו מגמות מעורבות ביצוא ענפי התעשייה. את עיקר הגידול הריאלי ביצוא התעשייתי הסבירו ענפי ציוד תקשורת, בקרה ורפואי, הכימיה וכלי הובלה. גידול זה קוזז בחלקו בעיקר בשל נסיגה ריאלית חדה ביותר של כ-30% ביצוא ענפי התרופות (לאחר עלייה של 55% במהלך 2006), הכרייה והמינרלים.
 
מהניתוח של התאחדות התעשיינים עולה כי יצוא ענפי הטכנולוגיה העילית ירד, כאמור, ב-2% בחודשים ינואר- פברואר 2007, זאת לעומת הרמה החודשית הממוצעת ברבע הקודם. מדובר בענפי הרכיבים האלקטרוניים, ציוד תקשורת, בקרה ופיקוח, כלי טיס ותרופות. כך למשל, יצוא ענף התרופות ירד ב-33%, יצוא רכיבים אלקטרוניים ירד ב-4%, יצוא כלי הטיס גדל ב-7%, באחוז דומה גדל גם היצוא של ענף ציוד תקשורת בקרה ורפואי.
 
יצוא ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, עלה בחודשים ינואר-פברואר ב-9%. מדובר בענפי הכימיקלים וזיקוק נפט למעט תרופות, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי. כך למשל, יצוא המנועים וציוד חשמלי גדל ב-9% ויצוא המכונות והציוד גדל ב-4%.
 
מניתוח התאחדות התעשיינים עולה כי יצוא ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית נותר בחודשים ינואר-פברואר ללא שינוי. מדובר בענפי הכרייה, חציבה ומינרלים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת, תכשיטים וחפצי חן. 
 
גם יצוא ענפי הטכנולוגיה המסורתית נותר ללא שינוי. מדובר בענפי המזון והמשקאות, טקסטיל הלבשה ועור, עץ, ריהוט, נייר ודפוס.
 
מראני מציין כי מניתוח היצוא (ללא יהלומים) לפי יעדים גיאוגרפיים עולה, כי בחודשים  ינואר-פברואר 2007 נרשמה עלייה דולרית של 6% ביצוא למדינות אסיה, ועלייה של 9% נרשמה ביצוא ליתר מדינות העולם. זאת במקביל לעלייה מתונה של 0.6% שנרשמה ביצוא לאיחוד האירופי ולנסיגה דולרית ניכרת של 7% שנרשמה ביצוא לארה"ב.