התעשיינים: הנעליים מהמזרח הרחוק מציפות את השוק הישראלי

64% מהנעלים המגיעות ארצה הן מסין ומטייוואן. בתשעת החודשים הראשונים של השנה יובאו לארץ יותר מ-18 מיליון זוגות נעליים וחלקי נעליים ממדינות אלו בהיקף כספי של כ-80 מיליון דולר - גידול של כ-20%


00:00 ,19.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

64% מהנעלים המגיעות ארצה הן מסין ומטייוואן. בתשעת החודשים הראשונים של השנה יובאו לארץ יותר מ-18 מיליון זוגות נעליים וחלקי נעליים ממדינות אלו בהיקף כספי של כ-80 מיליון דולר - גידול של כ-20%
 
64% מהנעליים המגיעות ארצה הן מסין ומטייוואן. בתשעת החודשים הראשונים של השנה יובאו מטייוואן ומסין בלבד יותר מ-18 מליון זוגות נעלים וחלקי נעליים בהיקף כספי של כ-80 מיליון דולר - מהווה גידול של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך טוען גרשון ברושי, יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל ובעלים של נעלי קליגולה.
 
יצוין כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה חל גידול של 9% בהיקף הכמותי ביבוא הנעליים מסין וטייוואן, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז יובאו לארץ כ-17.2 מיליון זוגות נעליים וחלקי נעליים. ברושי הוסיף כי הוא פנה לאחרונה למשרד התמ"ת בבקשה לאמץ את ההחלטה האירופית להטיל היטל בגובה 20% על הנעליים המיובאות מסין ומטייוואן.
 
יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים הדגיש כי בעוד שיצרני הנעליים בישראל מקפידים על נוחות הנעל, ייצורה מחומרי גלם משובחים, השקעה בטכנולוגיה מתקדמת כדי שהנעל תותאם באופן מקסימלי למבנה כף הרגל הישראלית - הרי שהנעליים המיובאות מהמזרח אינן משתוות לאיכות הנעל הישראלית. הנעליים מהמזרח עשויות מחומרי גלם זולים ופשוטים (דמוי עור וכו') ללא השקעה באיכות, עיצוב ונוחות הנעל, ללא השקעה ביציבות הנעל והתאמתה  למבנה הגוף. כמו כן, יש לציין כי היצרנים הישראלים משתמשים בחומרים המותאמים לאקלים הישראלי.
 
ברושי מציין כי בחודשים ינואר-ספטמבר 2006 חל גידול של 8% ביבוא הנעליים וחלקי הנעליים לישראל לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-198.5 מיליון דולר. מדובר ביבוא של כ-28 מיליון פריטים המהווה גידול כמותי של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים מציין כי בחודשים ינואר-ספטמבר 2006 חל גידול של 17.7% במכירות הנעליים לשוק המקומי והם הסתכמו בכ-570 מיליון דולר.
 
הוא הוסיף כי השנה המשיכה המגמה של ירידה במחירי הנעליים - והם ירדו בכ-11.6%, זאת בעיקר כדי להגביר את כושר התחרות של יצרני הנעליים מול היבוא הזול מהמזרח הרחוק. כך למשל, ירדו מחירי הנעליים לגברים בכ-4.4%, מחירי הנעליים לנשים ירדו בכ-17%, ומחירי הנעליים לילדים ירדו בכ-14%.
 
יצוא הנעליים גדל בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-26% והוא הסתכם בכ-25.5 מיליון דולר. מדובר ביצוא של כ-1.04 מיליון זוגות נעליים, (מהווה גידול כמותי של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד).
 
הוא הוסיף כי השנה קלטה תעשיית הנעליים 120 עובדים המהווים גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כיום מועסקים בתעשיית הנעליים כ-1,800 עובדים.