התעשיינים: המיתון מורגש גם בהיערכות לשנת הלימודים

מנכ"ל דפרון: "עקב התחרות הקשה מול יבוא המחברות המחירים השנה לחנויות ירדו, אך הצרכן אינו נהנה מהירידה במחיר, משום שבעלי החנויות השאירו את המחיר על כנו"


00:00 ,26.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל דפרון: "עקב התחרות הקשה מול יבוא המחברות המחירים השנה לחנויות ירדו, אך הצרכן אינו נהנה מהירידה במחיר, משום שבעלי החנויות השאירו את המחיר על כנו"
 
המיתון במשק מורגש גם בהיערכות לקראת שנת הלימודים הקרובה. ההורים רוכשים פחות מותגים לילדים, בשל המצב הכלכלי. כך אמר מאיר בר-אל, משנה למנכ"ל ומנהל איגוד תעשיות מוצרי בנייה וצריכה בהתאחדות התעשיינים, מבדיקה שערך הענף לקראת פתיחת שנת הלימודים תש"ע.
 
מהבדיקה מתברר, כי העונה הנוכחית מתאפיינת בירידה בקניית מותגים בענף מחברות רגילות ובמחברות ספירליות, עקב המחיר הגבוה שלהן לעומת מחברות שאינן ממותגות. בתוך כך, כוכבי הסדרה "כמעט מלאכים" ממשיכים להיות מבוקשים.
 
יצוין כי בשוק הישראלי נמכרים כ-35 מיליון מחברות (רגילות, ספירליות, דפדפות ובלוקים לציור), במחיר לצרכן של 50-55 מיליון שקל, וזאת בדומה לשנה שעברה. בתוך כך, ישנו מהפך ברכישת מחברות ספירליות: השנה ישנה העדפה ניכרת בצריכת מחברות ספירליות מפלסטיק, אשר מחירן ירד בשלוש השנים האחרונות ב-30%, לעומת מחברות ספירליות מקרטון, אשר שלטו בשוק לפני כשלוש שנים. בנוסף, הצריכה הישראלית לנפש לשנה עומדת על 5 עפרונות, כשבישראל נמכרים מדי שנה כ-30 מיליון עפרונות.
 
יוסי דוברובסקי, מנכ"ל דפרון, אומר כי: "עקב התחרות הקשה מול יבוא המחברות, בעיקר מתורכיה, סין והגדה המערבית, המחירים השנה לחנויות ירדו, אך הצרכן אינו נהנה מהירידה במחיר, משום שבעלי החנויות השאירו את המחיר על כנו, בדומה לשנה שעברה".
 
מבדיקת התאחדות התעשיינים עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2009 יובאו לארץ מסין כ-306 אלף ניירות לכתיבה, כ-4 מיליון עטים, כמיליון עפרונות וכ-282 אלף מחקים. סך הכל מדובר ביבוא מסין של פריטים אלו בהיקף כספי של כ-3.77 מליון דולר - מהווה ירידה של כ-51% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
בר-אל מציין, כי מניתוח הנתונים על פי מדינות מתברר כי בחודשים ינואר - יוני 2009 יובאו לארץ משבדיה ניירות כתיבה בהיקף כספי של כ-9 מיליוני דולרים; מגרמניה יובאו ניירות כתיבה בהיקף של 2.4 מיליוני דולרים, מארה"ב יובאו ניירות כתיבה בהיקף של כ- 1.4 מיליוני דולרים; מפינלנד יובאו ניירות כתיבה בהיקף של כ- 1.3 מיליוני דולרים; מבלגיה יובאו ניירות כתיבה בהיקף כספי של כמיליון דולר; מתורכיה יובאו ניירות כתיבה בהיקף כספי של כ-721 אלף דולר. סך הכל יובאו לארץ במהלך תקופה זו  ניירות כתיבה בהיקף כספי של כ-23 מיליון דולר.
 
מניתוח התאחדות התעשיינים מתברר עוד כי בחודשים ינואר-יוני 2009 יובאו לארץ כמיליון עטים מיפן בהיקף כספי של כ-1.13 מליון דולר; מצרפת יובאו כ- 200 אלף עטים בהיקף כספי של 1.8 מיליוני דולרים; מגרמניה יובאו כ- 1.6 מיליוני עטים בהיקף כספי של 1.2 מיליוני דולרים. סך הכל יובאו לארץ במהלך תקופה זו כ-9 מיליון עטים בהיקף כספי של כ-9 מיליון דולר, ירידה של כ-45% לעומת המחצית הראשונה של 2008.
 
עוד עולה מהניתוח כי במחצית הראשונה של השנה יובאו 1.4 מליון עפרונות מהונג קונג בהיקף כספי של כ-65 אלף דולר; מגרמניה יובאו כ-310 אלף עפרונות בהיקף כספי של 193 אלף דולר. סך הכל יובאו לארץ כ-3.3 מיליון עפרונות בהיקף כספי של כ-1.3 מיליוני דולרים, ירידה של 32% לעומת המחצית הראשונה של שנת 2008.