התעשייה הקיבוצית והתעשיינים הפלסטינים הקימו ועדה משותפת לקידום הסחר

הוועדה המשותפת תעסוק בבחינת הדרכים להגברת המכירות ההדדיות ופעילות להסרת חסמים מנהלתיים ואחרים הפוגעים בסחר. מחזור הפעילות של התעשייה הפלסטינית: 1.5 מיליארד דולר בשנה והיא מעסיקה 80 אלף עובדים


00:00 ,11.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה המשותפת תעסוק בבחינת הדרכים להגברת המכירות ההדדיות ופעילות להסרת חסמים מנהלתיים ואחרים הפוגעים בסחר. מחזור הפעילות של התעשייה הפלסטינית: 1.5 מיליארד דולר בשנה והיא מעסיקה 80 אלף עובדים
 
איגוד התעשייה הקיבוצית והתאחדות התעשיינים הפלסטינים החליטו על הקמת ועדה משותפת לקידום הסחר ושיתוף הפעולה ההדדי. הוועדה תעסוק בבחינת הדרכים להגברת המכירות ההדדיות ופעילות להסרת חסמים מנהלתיים ואחרים הפוגעים בסחר.
 
ההחלטה על הקמת הועדה התקבלה בתום פגישה של 30 תעשיינים מהקיבוצים ומהרשות הפלסטינית שנערכה בירושלים. בפגישה השתתפו ראש התאחדות התעשיינים הפלסטינים, בסאם חורי, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס רבין, ומנהל המחלקה ליצוא באיגוד, עמוס שלו.
 
על פי נתוני התאחדות התעשיינים הפלסטינים, המחזור הכספי של התעשייה הפלסטינית הוא 1.5 מיליארד דולר בשנה והיא מעסיקה 80 אלף עובדים. רוב התעשייה היא של מפעלים קטנים שמעסיקים עד 10 עובדים. היצוא הפלסטיני נאמד ב-530 מיליון דולר בשנה, מתוכם 85% לישראל. לדברי בסאם חורי, התעשייה הפלסטינית אינה מצליחה לממש את פוטנציאל הצמיחה שלה בשל המצב הביטחוני, מגבלות התנועה וחסמים אחרים. הוא ציין שהתעשיינים הפלסטינים מעונינים להגדיל את מכירותיהם בחו"ל כדי שלא יתבססו רק על השוק הישראלי.
 
מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס רבין, הציג במפגש את פעילות 300 מפעלי הקיבוצים, שהיקף מכירותיהם מגיע ל-30 מיליארד שקל בשנה. לדבריו, הגברת שיתוף הפעולה היא אינטרס של שני הצדדים הן מבחינה כלכלית והן ככלי לקידום השלום והחיים המשותפים.
 
המשתתפים הסכימו ביניהם לתמוך במסמך הכוונות שנחתם בין התעשיינים בישראל לפלסטינים בשנת 2005 בלונדון אשר קורא לשיתוף פעולה בין התעשיות בישראל וברשות וקורא לממשלות שני הצדדים ליצור את התנאים המתאימים כדי שיתבצעו שיתופי פעולה. הצדדים סיכמו על סדרת פגישות נוספת שבכל אחת מהן ישתתפו תעשיינים בתחומים ספציפיים כדי שאפשר יהיה לתרגם את ההחלטות לצעדים מעשיים.