התערוכה הלאומית של רוסיה תתקיים בתל אביב

ישראל נבחרה כאחת מחמשת המדינות בהם תתקיים התערוכה הלאומית הרוסית ב-2006. בתערוכה, שתציג חידושים וטכנולוגיות רוסיות, ישתתפו כ-40 גופים מרוסיה בהם אוניברסיטאות, מכוני מחקר וחברות ישראליות


00:00 ,30.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל נבחרה כאחת מחמשת המדינות בהם תתקיים התערוכה הלאומית הרוסית ב-2006. בתערוכה, שתציג חידושים וטכנולוגיות רוסיות, ישתתפו כ-40 גופים מרוסיה בהם אוניברסיטאות, מכוני מחקר וחברות ישראליות
 
התערוכה הלאומית של רוסיה המאורגנת על ידי המשרד לפיתוח כלכלי של ממשלת רוסיה תיערך בישראל בתאריכים 4 עד 6 בספטמבר 2006 במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א, ותציג חידושים וטכנולוגיות רוסיות אותם מבקשים הרוסים למסחר באמצעות שותפים ישראליים. בתערוכה מציגים כ-40 גופים רוסיים, מתוך זה מספר מוסדות בתחום המחקר והפיתוח, מכוני מחקר, אוניברסיטאות וחברות מסחריות.


המשרד לפיתוח כלכלי של רוסיה עורך בכל שנה חמש תערוכות לאומיות במדינות שונות בעולם, כאשר התערוכה הבאה לאחר התערוכה בישראל תתקיים בסין בחודש נובמבר השנה. העובדה כי ישראל נבחרה כאחת מחמשת המדינות בהם תתקיים התערוכה הלאומית הרוסית בשנת 2006 מוכיחה את החשיבות הרבה שרואה הצד הרוסי בכלכלה הישראלית ואת הפוטנציאל הרב לקידום יחסי כלכלה ומסחר בין המדינות – כך מסר אהוד גונן, ממונה דסק מזרח אירופה במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת.
 
במינהל סחר חוץ בתמ"ת מציינים כי רוסיה היא אחת הכלכלות הגדולות בעולם בעלת קצב צמיחה ממוצע של 6%-7% בשמונה שנים אחרונות. היצוא הישראלי לרוסיה וכלל היקף הסחר בין המדינות גדלו משמעותית בשנים האחרונות.
 
אהוד גונן ציין כי משרד התמ"ת הגדיר את רוסיה כמדינת יעד לקידום היצוא הישראלי ומשאבים הוקצו לקידום הסחר בין ישראל ורוסיה ולקידום שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות.
 
במסגרת זו נפתחה לפני מספר חודשים בסנט פטרבורג שלוחה של הנספחות המסחרית במוסקבה ומתקיימת פעילות ממוקדת לקידום היצוא הישראלי בסקטורים בעלי פוטנציאל רב לשוק הרוסי כגון תקשורת, חקלאות ואבטחה.
 
גונן מסר עוד כי לאחרונה היתה התקדמות בין ישראל לרוסיה בתחומי התקינה והיהלומים. משלחת של משרד התמ"ת השתתפה לאחרונה בקבוצת עבודה בתחום התקינה שהתקיימה במוסקבה, שבמסגרתה חלה התקדמות במו"מ לקראת הסכם תקינה אשר יכלול בין היתר את ההכרה ההדדית בבדיקות מעבדה בסקטורים נבחרים. בתחום היהלומים יש לציין את ביקורו בישראל במסגרת קונגרס היהלומים העולמי של נשיא אלרוסה, חברת השיווק הממשלתית הרוסית ליהלומי גלם, שהודיע במהלך פגישתו עם סגן ראש ממשלה ושר התמ"ת אלי ישי כי הצד הרוסי יתחיל לשווק באופן ישיר יהלומי גלם מרוסיה לישראל.
 
ממינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי היקף הסחר השנתי בין ישראל לרוסיה הגיע בשנת 2005 להיקף של 1.42 מיליארד דולר. במחצית הראשונה של 2006 הגיע היקף הסחר בין ישראל לרוסיה לרמה של כ-913 מיליון דולר המהווה עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתוך זה יצוא הישראלי לרוסיה עמד על כ-238 מיליון דולר המהווה עלייה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והיבוא הרוסי לישראל עמד על כ-675 מיליון דולר המהווה עלייה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
הענפים העיקריים ביצוא הישראלי לרוסיה הם מוצרי תקשורת ואלקטרוניקה, מוצרי פלסטיק, יהלומים, מוצרי צמחים ותעשיות כימיות. הענפים העיקריים ביבוא הרוסי לישראל הם יהלומים, מתכות, תעשיות כימיות, מוצרים מינרליים ומוצרי צמחים.