התמ"ת: שיתוף פעולה בתחום המו"פ עם סין

שר התמ"ת נפגש היום עם נשיאת קבוצת האייר על רקע כוונת הקונצרן הענק לפתוח מרכז למחקר ופיתוח בישראל


00:00 ,21.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת נפגש היום עם נשיאת קבוצת האייר על רקע כוונת הקונצרן הענק לפתוח מרכז למחקר ופיתוח בישראל
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר נפגש היום עם נשיאת קבוצת האייר, גב' יאנג מיאן מיאן, המבקרת בישראל, על רקע כוונת הקונצרן הענק לפתוח מרכז למחקר ופיתוח בישראל. יאנג מיאן מיאן היא אחת מנשות העסקים החזקות והנחשבות בסין אשר דורגה בסוף 2008 במקום ה-70 בין הנשים החזקות בעולם העסקים.
 
במהלך ביקורה תיפגש נשיאת האייר עם חברות אשר הקימו בישראל מרכזי פיתוח, כמו גם עם המדען הראשי במשרד התמ"ת ד"ר אלי אופר ועם המטה לקידום השקעות של משרד התמ"ת.
 
במהלך הפגישה בין השניים, הביע השר בן אליעזר את תמיכתו המלאה של משרד התמ"ת בכוונות הקונצרן להשקיע בישראל, ותמיכתו בכל שיתוף פעולה שייווצר בין הצדדים לקידום מחקר ופיתוח, תוך מציאת המתווה הנכון שיאפשר לשני הצדדים ליהנות מפירות שיתוף הפעולה. במסגרת זו, הציע לקונצרן כל סיוע אפשרי על מנת להוציא את הכוונות לפועל. הוא סקר בפני נשיאת החברה את כלי הסיוע של משרד התמ"ת, ובפרט את כלי הסיוע החדשים המתוכננים לסיוע לפריפריה בישראל, והביע את תקוותו לראות את המרכז מוקם באזורים אלו.
 
לדברי בן אליעזר, "ממשלת ישראל ומשרד התמ"ת מחויבים לנושא השקעות זרות אשר מובילות לפיתוח הכלכלה והתעשייה בישראל. ישנן מספר תוכניות המקדמות השקעות כמו תוכנית התאגידים הרב-לאומיים המנוהלת על ידי המדען הראשי במסגרתה כבר נחתמו הסכמים לשיתוף פעולה במו"פ עם חברות ענק. תכנית נוספת שנכנסה לתוקף לאחרונה הינה התוכנית לעידוד השקעות בפריפריה המעניקה עד 45% סבסוד משכר עובד במרכזי מחקר ופיתוח".
 
השר אמר כי הוא הנחה את אנשי משרדו להמשיך וללוות את חברת האייר ולהציג בפניה את כל היתרונות בשיתוף פעולה בתחום המו "פ בישראל.
 
משרד התמ"ת מנהל זה זמן רב מגעים עם קונצרן האייר בנוגע לפתיחת מרכז מו"פ בישראל. השר בן אליעזר הוסיף כי הוא מייחס חשיבות רבה לפיתוח הקשרים הכלכליים עם סין. מכיוון שמדובר בתאגיד רב לאומי, בין ארבעת המובילים בתחום מוצרי האלקטרוניקה הביתיים בעולם, ובעל מחזור של מעל 17 מיליארד דולר, הקמתו של מרכז מו"פ של קונצרן כה חשוב בהחלט יתרום לשדרוג יחסי הסחר בין ישראל וסין.
 
האייר הנו מותג האלקטרוניקה הידוע ביותר בסין, ואחד מארבעת יצרני מוצרי החשמל הגדולים בעולם. הקונצרן מייצר ומשווק בעיקר מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לצריכה ביתית (מקררים, טלוויזיות וכדומה). הקונצרן מעסיק מעל ל 50,000 מועסקים ברחבי העולם, ומחזור המכירות שלו בשנת 2008 עמד על כ-17.8 מיליארד דולר.