התמ"ת: פריצת דרך ביחסים המסחריים בין ישראל וקוריאה

שר התמ"ת בן אליעזר וסגן שר החוץ הקוריאני החליטו על סקר כדאיות משותף לקראת חתימה על הסכם סחר חופשי בין המדינות. עוד סוכם על שיתוף פעולה בנושאי "צמיחה ירוקה"


00:00 ,19.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת בן אליעזר וסגן שר החוץ הקוריאני החליטו על סקר כדאיות משותף לקראת חתימה על הסכם סחר חופשי בין המדינות. עוד סוכם על שיתוף פעולה בנושאי "צמיחה ירוקה"
 
המושב הרביעי של הוועדה המעורבת ישראל-קוריאה התקיים אתמול בירושלים. בראש המשלחת הקוריאנית לדיונים עמד סגן שר החוץ לענייני סחר, מר הו יונג אן, אשר הגיע לארץ בליווי גורמים בכירים ממשרדו. במהלך היום ערכה המשלחת דיונים במספר נושאים לשיתוף פעולה אל מול שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר, מנהל מינהל סחר חוץ בועז הירש והנספח הכלכלי של ישראל בקוריאה אלון שלזינגר.
 
במהלך פגישתו של השר בן אליעזר עם סגן השר סוכם כי ישראל וקוריאה תפתחנה בסקר כדאיות משותף לקראת הסכם סחר חופשי בין המדינות. שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר מסר כי "תחילת התהליכים לקראת הסכם סחר חופשי עם קוריאה מהווים פריצת דרך ביחסי הסחר בין המדינות. הסכם סחר חופשי פירושו תשתית סחר מתקדמת, העשויה להגדיל משמעותית את הסחר בין המדינות. התקדמות זו מקבלת חשיבות בימים אלו של משבר כלכלי עולמי בהם על הממשלות להוביל תכניות לקידום הכלכלה".
 
מנהל מינהל סחר חוץ, בועז הירש, הוסיף כי "קוריאה הינה אחת משותפות הסחר המרכזיות של ישראל באסיה. תחילת התהליך כיום לקראת הסכם סחר חופשי עם כלכלה מרכזית כקוריאה, פירושו עוגן מהותי במדיניות סחר החוץ של ישראל באסיה".
 
בנוסף, סיכם השר בן אליעזר על שת"פ בין קוריאה וישראל בתחום "הצמיחה הירוקה", כאשר בקוריאה תוכנית לאומית לעידוד התעשייה והטכנולוגיה בתחומים אלו, ובישראל מרכז משרד התמ"ת את התוכניות הלאומיות בתחומי טכנולוגיות המים והאנרגיות החלופיות. הצדדים צפויים במסגרת התהליך להקים קבוצות עבודה בנושאים אלו יחד עם הסקטור הפרטי, כדי להגביר את השת"פ התעשייתי-טכנולוגי בתחום.
 
במהלך דיוני הוועדה נבחנו גם דרכים נוספות לקידום הקשרים הכלכליים והעמקת שיתוף הפעולה המסחרי בין המדינות כגון נושאי תקינה, יוזמות בתחום המו"פ, הכרה הדדית ברשיונות נהיגה ועוד.
 
הסחר בין ישראל לקוריאה עמד בשנת 2008 על כ-1.9 מיליארד דולר, עלייה של 8.5% בהשוואה לשנת 2007. ברבעון הראשון של 2009 ניכרה השפעתו החריפה של המשבר הכלכלי העולמי כשהסחר ההדדי בין ישראל וקוריאה ירד בשיעור חד של 35% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008.