התמ"ת: מפגשים לחברות ישראליות בארה"ב

משלחת של 26 חברות ישראליות משתתפות השבוע בכנס ביו שיקגו בתחום מדעי החיים. משלחת נוספת יצאה לבוסטון לכנס בתחום ביטחון המולדת


00:00 ,06.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של 26 חברות ישראליות משתתפות השבוע בכנס ביו שיקגו בתחום מדעי החיים. משלחת נוספת  יצאה לבוסטון לכנס בתחום ביטחון המולדת
 
26 חברות ישראליות משתתפות השבוע בכנס ביו העולמי בשיקגו שבארה"ב. כך מסרה נועה אשר, הנספחת המסחרית של משרד התמ"ת למערב התיכון בארה"ב. הכנס מהווה אבן שואבת לכלל תעשיית הביו בצפון אמריקה ובעולם. בתוכנית הכנס נוטלים חלק ראשי החברות המובילות בתחומי התרופות, המכשור הרפואי, החקלאות הביוטכנולוגית, מנהלי קרנות השקעה, ראשי רשויות רגולטוריות, ראשי מדינות, שרים ומדענים מובילים.
 
המדען הראשי של משרד התמ"ת ד"ר אלי אופר, מלווה את המשלחת המגוונת שיצאה לכנס לייצג את ישראל באירוע. המשלחת הישראלית מונה 26 חברות ישראליות בתחום הפארמה, הביו והמכשור הרפואי. במסגרת זו הוקם ביתן ישראלי בתערוכה הנלווית לכנס.
 
כמו כן נמסר ממשרד התמ"ת על משלחת ישראלית שיצאה לבוסטון. המשלחת השתתפה בכנס בתחום ביטחון המולדת בחסות רשות הנמלים של מסצ'וסטס (MassPort). בכנס השתתפו 13 חברות ישראליות מתחומי ביטחון המולדת כגון ורינט, MER, NICE, אלביט ועוד.
 
במסגרת הכנס נפגשו החברות הישראליות עם קציני הרכש של MassPort ובפני נציגי חברות אמריקניות בתחום ה-HLS כגון לוקהיד מרטין, L-3 Communication, רייתאון, TSA, Accenture, משמר החופים האמריקאי, משטרת בוסטון ועוד. כמו כן, נפגשו החברות הישראליות עם יועצים מקומיים ומשרדי עו"ד.
 
נזכיר כי הסחר עם אמריקה ארה"ב לשנת 2009 (כולל יהלומים) עמד על כ-23.6 מיליארד דולר. מתוכם כ- 16.6 מיליארד דולר יצוא, וכ-9.1 מיליארד דולר יבוא. מהשוואה לשנת 2008, ניתן לראות ירידה של 5.2% ביצוא הישראלי לארה"ב (בעיקר ביצוא יהלומים ומינרלים). בנוסף לכך, מאותה השוואה ניתן כי בשנת 2009 היבוא מארה"ב ירד בכ-23.3%.