התמ"ת: חקירת היצף בעניין יבוא כוסות נייר מסין

הממונה על היטלי סחר במשרד התמ"ת פתח בחקירה זאת בעקבות תלונתה של חברת מקומית כי ההיצף אינו מאפשר לתעשייה המקומית להתחרות בתנאים של סחר הוגן


00:00 ,25.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הממונה על היטלי סחר במשרד התמ"ת פתח בחקירה זאת בעקבות תלונתה של חברת מקומית כי ההיצף אינו מאפשר לתעשייה המקומית להתחרות בתנאים של סחר הוגן
 
הממונה על היטלי סחר במשרד התמ"ת, ראובן פסח, החליט לאחרונה לפתוח בחקירת היצף בעניין יבוא כוסות נייר מסין העממית, בעקבות תלונת חברת "די.סי. תעשיות נייר ופלסטיק בע"מ" יצרנית ישראלית מאזור התעשייה אלון תבור שבצפון.
 
החברה התלוננה כי יבוא כוסות נייר מסין הינו במחירי היצף. לטענת חברת "די.סי. תעשיות נייר ופלסטיק בע"מ" היבוא במחירי ההיצף אינו מאפשר לתעשייה המקומית, יעילה ככל שתהיה, להתחרות בתנאים של סחר הוגן.
הממונה על היטלי סחר במשרד התמ"ת, ראובן פסח, ערך בדיקה ראשונית ומצא כי ישנן ראיות, לכאורה, לקיומו של יבוא בהיצף אשר גרם לנזק לתעשייה המקומית, ולפיכך החליט על פתיחה בחקירה לפי חוק היטלי סחר ואמצעי הגנה, התשנ"א-1991 ובהתאם לאמנת ההיצף של ארגון הסחר העולמי (ה-WTO).
 
יצוין כי הודעה על פתיחה בחקירה נמסרה, בין היתר, לנספח הכלכלי של סין בישראל וכן ליבואנים וליצרנים הסיניים הידועים, הנדרשים לשתף פעולה עם החקירה.
 
עם סיום החקירה יגיש הממונה את ממצאיה לוועדה המייעצת לעניין היטל היצף והיטל משווה, אשר תקיים שימוע ולאחר מכן תעביר לשר התמ"ת את מסקנותיה והמלצותיה. אם ימצא כי אכן התקיים יבוא בהיצף אשר גרם לנזק לתעשייה המקומית, יוכל השר להטיל היטל היצף, כמקובל במדינות החברות ב-WTO.