התמ"ת: בריטיש טלקום נכנסת לפעילות מחקר ופיתוח בישראל

השבוע נחתם במעמד שר התמ"ת הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי בין לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת לבין תאגיד התקשורת הבריטי BT


00:00 ,27.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע נחתם במעמד שר התמ"ת הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי בין לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת לבין תאגיד התקשורת הבריטי BT
 
המדען הראשי של משרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר ומייק גלווין, ראש זרוע המחקר של BT (בריטיש טלקום) חתמו השבוע במעמד שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי בין לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת לבין תאגיד התקשורת הבריטי BT.
 
השר בן-אליעזר בירך את BT על הצטרפותה לתכנית וציין לשבח את כוונתה להרחיב את הפעילות בישראל, תוך העמקת שיתוף הפעולה עם חברות ישראליות. "פעילות החברות הרב-לאומיות בישראל תורמת תרומה ניכרת הן להיקפי הייצוא של התעשייה הישראלית והן להגברת התעסוקה, שכן היא יוצרת סביבה מעגלי תעסוקה רחבים יותר בתחומי התעשיות המסורתיות ובענפי השירותים", ציין השר בן-אליעזר והוסיף כי "מיזמי מו"פ משותפים בין תאגידים רב-לאומיים לחברות ישראליות מייצרים רובד איכותי נוסף של שיתוף פעולה, בעל ערך מוסף גבוה לשני הצדדים".
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי, ציין בסיפוק כי BT היא החברה בריטית הראשונה המצטרפת למסגרת השת"פ עם תאגידים רב-לאומיים, בו נמצאות חברות רב-לאומיות מארה"ב, גרמניה, צרפת, דנמרק  וכעת גם מבריטניה. בסך הכל, חתמו עד היום 15 תאגידים רב-לאומיים על הסכם השת"פ עם המדען הראשי, ביניהם: אינטל, אורקל, אי.בי.אם., אלקטל, ג'נרל אלקטריק, דויטשה-טלקום, מיקרוסופט, מֶרק (גרמניה),HP, קוקה-קולה ורנו-ניסן. לדברי ד"ר אופר, "מסלול התאגידים בלשכת המדען הראשי הפך בשנים האחרונות לחלופה המועדפת ע"י תאגידים רבים, לצורך ביצוע פרויקטים משותפים עם חברות חדשנות ישראליות".
 
לדברי מייק גלווין, המופקד על אסטרטגיית המחקר והפיתוח הטכנולוגי של BT, איכות הטכנולוגיות המפותחות בישראל היא גבוהה במיוחד, ובשל כך BT רואה ערך רב בשיתוף פעולה עם חברות ישראליות. ההסכם יאפשר להעמיק את שיתוף הפעולה הקיים וליישם בצורה רחבה את מדיניות החדשנות הפתוחה לתועלת הלקוחות, העובדים ובעלי המניות של BT.
 
חברת BT היא ספקית מובילה של תקשורת נייחת ושל תקשורת אינטרנט בפס רחב בבריטניה. לשעבר חברת התקשורת הבריטית הממשלתית, הופרטה בשנת 1984, הפכה לחברת תקשורת גלובלית הפועלת כיום ב- 170 מדינות ברחבי תבל.
 
פעילויות החברה העיקריות מתמקדות ברשתות IT, תקשורת בפלטפורמות ביתיות ומסחריות רגילות וניידות ורשתות אינטרנטיות. בשנת 2009 עמדו הכנסות החברה  על  21.4  מיליארד לירות שטרלינג (עליה של 3.3% ביחס לשנה הקודמת), כאשר עיקר ההכנסות הן מחטיבת השירותים הגלובאליים (41%).