התמ"ת בניו יורק: כנס בתחום ביטחון המולדת

בכנס השתתפו 11 חברות ישראליות מתחומי ביטחון המולדת ונפגשו עם מנהלי הפרויקטים בתחום הביטחון מרשות הנמלים וקניינים ונציגים של חברות מרכזיות בתחום ביטחון המולדת


00:00 ,05.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בכנס השתתפו 11 חברות ישראליות מתחומי ביטחון המולדת ונפגשו עם מנהלי הפרויקטים בתחום הביטחון מרשות הנמלים וקניינים ונציגים של חברות מרכזיות בתחום ביטחון המולדת
 
הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בניו-יורק ערכה בשבוע שעבר כנס בתחום ביטחון המולדת (HLS) בניו יורק וניו ג'רזי. הכנס נערך בשיתוף עם מכון היצוא. בכנס השתתפו 11 חברות ישראליות מתחומי ביטחון המולדת כגון: מגל, נייס סיסטמס, אלפר ומיפרם.
 
היום הראשון של הכנס נערך בניו-ג'רזי באירוח רשות הנמלים של ניו ג'רזי וניו יורק (PANYNJ). לגוף זה הוצאות רכש של יותר מחצי מיליארד דולר בשנה על רכש בתחום ביטחון המולדת. במהלך יום זה, נפגשו החברות הישראליות עם מנהלי הפרויקטים בתחום הביטחון מרשות הנמלים, וקציני הרכש של הרשות.
 
היום השני של הכנס נערך במכון הטכנולוגי של ניו-ג'רזי, ובו השתתפו מעל מאה קניינים ונציגים של חברות מרכזיות בתחום ביטחון המולדת כגון בואינג, ריית'און, Pratt & Whitney ועוד. מטרת מפגש היתה לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה טכנולוגיים והתקשרות בין החברות הישראליות לחברות האמריקאיות, ולבחון שיתופי פעולה של החברות הישראליות כקבלני משנה לחברות ואינטגרטורים אמריקאיים.
 
יאיר שירן, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בניו יורק, מציין כי מאז אירועי ה-11 בספטמבר רשויות הביטחון בארה"ב בכלל, ובחוף המזרחי בפרט, הגדילו את הרכש שלהן בתחום ביטחון המולדת.
 
עוד מציין יאיר שירן כי אירוע זה מהווה הזדמנות בפני חברות ישראליות להציג עצמן בפני מקבלי החלטות בחברות ענק אמריקאיות, האחראים על תחומי הרכש ושיתופי-הפעולה הטכנולוגיים.
 
בשנת 2008 (ינואר-דצמבר) עלה סך היצוא הישראלי לארה"ב במעל ל-22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך 2008 סך היצוא הישראלי לארה"ב עמד על 17.5 מיליארד דולר, לעומת סך של 14.3 מיליארד דולר אשתקד.