התמ"ת: HP העולמית חתמה על הסכם לשת"פ במחקר ופיתוח

החברה תעניק לחברות הישראליות אשר ייבחרו להשתתף בתוכנית מכלול הטבות. החברה מצטרפת לעשר חברות גלובליות נוספות שכבר חתמו על הסכם דומה


00:00 ,05.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה תעניק לחברות הישראליות אשר ייבחרו להשתתף בתוכנית מכלול הטבות. החברה מצטרפת לעשר חברות גלובליות נוספות שכבר חתמו על הסכם דומה
 
בטקס חגיגי שנערך אתמול במשרד התמ"ת חתמו נציג חברת HP העולמית, קן ווילט המשמש בתפקיד סגן הנשיא לאזור המזרח התיכון ואפריקה, והמדען הראשי ד"ר אלי אופר על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי.בכך מצטרפת HP לעשר חברות גלובליות נוספות שכבר חתמו על ההסכם במסגרת תוכנית שמפעיל המדען הראשי עם תאגידים רב לאומיים.
 
על פי ההסכם, תעניק HP לחברות הישראליות אשר ייבחרו להשתתף בתוכנית, מכלול הטבות הכוללות בין היתר: מינוי אנשי קשר ייעודיים, הקצאת משאבי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי, סיוע בבניית תכניות עסקיות, ייעוץ, סיוע ותמיכה טכנית בתחומים טכנולוגיים הקשורים בתשתיות מתוצרת HP, שילוב בתוכניות שיתוף פעולה גלובליות ועוד.
 
פרויקטים אשר יבוצעו במסגרת זו ויעמדו בקריטריונים שנקבעו ע"י המדען הראשי יהיו זכאים לסיוע כספי אשר יבוא לידי ביטוי במימון חלק מעלויות המו"פ של החברות הישראליות, אשר ישתפו פעולה עם HP.
 
שר התמ"ת אלי ישימסר את ברכתו ל-HP על הצטרפותה לתוכנית ואיחל לה הצלחה בהרחבת פעילותה בישראל. השר ישי ציין לחיוב את פעילותה והשקעתה של HP בישראל בשנים האחרונות, ומחויבותה לקידום הטכנולוגיה של מדינת ישראל. "פעילות החברות הרב לאומיות בישראל משפיע בצורה ניכרת על היקפי הייצוא של תעשיית ההייטק הישראלית, ותורמת להגברת התעסוקה לא רק בענפי התעשייה המתוחכמת, אלא גם במגזרי התעשייה המסורתית והשירותים", מוסיף השר.
 
לדברי המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, "דווקא בעת ההאטה המסתמנת כעת בכלכלת העולם, גובר הצורך בשיתופי פעולה בינלאומיים, שכן החברות מעונינות יותר מתמיד לחלוק בסיכונים ולהוזיל את עלויות הפיתוח. אפילו חברות ענק, כמו אורקל ו-HP, מאחדות כוחות ויוצרות שיתופי פעולה בפיתוח מוצרים חדשים".
 
בינה בראון, מנכ"ל הרשפ"ת, ציינה במהלך הטקס כי חברת HP ביצעה פעילויות שת"פ תעשייתי ורכש גומלין החל משנת 1985 בסכום של 536 מיליון דולר.