התמ"ס: גידול של כ- 30% ביצוא ענף הקוסמטיקה בשנת 2002
בשנת 2002 היצוא הכולל בענף הקוסמטיקה הגיע לכ- 45 מיליון דולר בהשוואה ל-35 מיליון דולר בשנת 2001– גידול של כ- 30%, כך מסרה מנהלת ענף המוצרים הכימיים במינהל כימיה וסביבה בתמ"ס, ד"ר אמיליה לרין
00:00 ,29.01.2003
ב- 2002 סייע התמ"ס באמצעות הקרן לעידוד השיווק לחו"ל ל- 24 חברות קוסמטיקה לעומת 14 בלבד ב- 2001
בשנת 2002 היצוא הכולל בענף הקוסמטיקה הגיע לכ- 45 מיליון דולר בהשוואה ל-35 מיליון דולר בשנת 2001– גידול של כ- 30%, כך מסרה מנהלת ענף המוצרים הכימיים במינהל כימיה וסביבה בתמ"ס, ד"ר אמיליה לרין. ד"ר לרין מציינת כי הגידול בענף בולט במיוחד על רקע הירידה הכללית ביצוא הישראלי.
עיקר יצוא ענף הקוסמטיקה הינו לארצות הברית כ- 11.5 מיליון דולר (גידול של כ-100% לעומת 2001); ולארצות השוק המשותף כ- 14 מיליון דולר, ועיקרו ליוון, צרפת וגרמניה.
בולט היצוא לארצות ברית המועצות לשעבר שהגיע לכ- 9 מיליון דולר, בעיקר לרוסיה ואוקראינה.
כ- 250 יצואנים רשומים בתמ"ס. חלקם יחידים וחברות בראשית דרכן, המבצעים יצוא דוגמאות או מתנות. כמחצית מהיצואנים יצאו בשנת 2002 מעל 20 אלף דולר כל אחד; כ- 30 מהיצואנים יצאו מעל 200 אלף דולר; ו- 12 יצואנים יצאו מעל 1 מיליון דולר כל אחד.
שני סוגי חברות בולטים במיוחד ביצוא הישראלי - חברות המשלבות במוצריהן מלחי אמבט ובוץ לשימושים קוסמטיים על בסיס המינרלים שבים המלח, וכן חברות שיצואם מבוסס על קשרים במזרח אירופה.
במהלך 2002 סייע התמ"ס באמצעות הקרן לעידוד השיווק לחו"ל ל- 24 חברות קוסמטיקה המבצעות יצוא (לעומת 14 בלבד בשנת 2001). מבין החברות: 9 חברות מבוססות על מוצרים שמקורם בים המלח, 4 חברות ייצרו חומרי גלם למפעלי קוסמטיקה, ו- 9 חברות עסקו במוצרי קוסמטיקה עם היבט בריאותי כגון הגנה נגד השמש, הגנה נגד פגיעות מדוזות בים,מוצרים נגד התפתחות פצעי בגרות, טפול בקמטים בעור ועוד.
על רקע הגידול המרשים ביצוא יש להניח כי מספר החברות שייפנו לסיוע בשנת 2003 יגדל באופן דומה.
בשנת 2002 היצוא הכולל בענף הקוסמטיקה הגיע לכ- 45 מיליון דולר בהשוואה ל-35 מיליון דולר בשנת 2001– גידול של כ- 30%, כך מסרה מנהלת ענף המוצרים הכימיים במינהל כימיה וסביבה בתמ"ס, ד"ר אמיליה לרין. ד"ר לרין מציינת כי הגידול בענף בולט במיוחד על רקע הירידה הכללית ביצוא הישראלי.
עיקר יצוא ענף הקוסמטיקה הינו לארצות הברית כ- 11.5 מיליון דולר (גידול של כ-100% לעומת 2001); ולארצות השוק המשותף כ- 14 מיליון דולר, ועיקרו ליוון, צרפת וגרמניה.
בולט היצוא לארצות ברית המועצות לשעבר שהגיע לכ- 9 מיליון דולר, בעיקר לרוסיה ואוקראינה.
כ- 250 יצואנים רשומים בתמ"ס. חלקם יחידים וחברות בראשית דרכן, המבצעים יצוא דוגמאות או מתנות. כמחצית מהיצואנים יצאו בשנת 2002 מעל 20 אלף דולר כל אחד; כ- 30 מהיצואנים יצאו מעל 200 אלף דולר; ו- 12 יצואנים יצאו מעל 1 מיליון דולר כל אחד.
שני סוגי חברות בולטים במיוחד ביצוא הישראלי - חברות המשלבות במוצריהן מלחי אמבט ובוץ לשימושים קוסמטיים על בסיס המינרלים שבים המלח, וכן חברות שיצואם מבוסס על קשרים במזרח אירופה.
במהלך 2002 סייע התמ"ס באמצעות הקרן לעידוד השיווק לחו"ל ל- 24 חברות קוסמטיקה המבצעות יצוא (לעומת 14 בלבד בשנת 2001). מבין החברות: 9 חברות מבוססות על מוצרים שמקורם בים המלח, 4 חברות ייצרו חומרי גלם למפעלי קוסמטיקה, ו- 9 חברות עסקו במוצרי קוסמטיקה עם היבט בריאותי כגון הגנה נגד השמש, הגנה נגד פגיעות מדוזות בים,מוצרים נגד התפתחות פצעי בגרות, טפול בקמטים בעור ועוד.
על רקע הגידול המרשים ביצוא יש להניח כי מספר החברות שייפנו לסיוע בשנת 2003 יגדל באופן דומה.
עשוי לעניין אותך
שר התמ"ס, דני נוה : "יופנו תקציבים נוספים לעידוד עסקים קטנים"
עיצומים בנמלים שונים ברחבי אירופה
חברת הספנות Cast השיקה אתר אינטרנט חדש
סימפוניה לוגיסטית – כושר האלתור הישראלי עדיין במיטבו
חברת Italia Lines מוסיפה פקידה בנמל San Juan במסגרת שירות ה- MedPac Service
חברת כסלו תובלה וסחר ערכה כנס לקוחות הפעילים בסחר עם הודו