השר ישי נפגש עם נשיא מצרים וחתם על הסכם ה-QIZ

שר התמ"ת חתם בביקורו בקהיר על ההסכם לפיו ירד האחוז הישראלי מ-11.7% ל-10.5%. במקביל נחתמה פנייה משותפת עם המצרים לרשויות האמריקאיות להוסיף 8 אזורי תעשייה בדרום מצרים


00:00 ,09.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת חתם בביקורו בקהיר על  ההסכם לפיו ירד האחוז הישראלי מ-11.7% ל-10.5%. במקביל נחתמה פנייה משותפת עם המצרים לרשויות האמריקאיות להוסיף 8 אזורי תעשייה בדרום מצרים
 
סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, ביקר היום בקהיר ונפגש עם עמיתו המצרי רשיד מחמד רשיד, הנשיא מובארכ ועם ראש המודיעין המצרי, עומאר סולימאן
 
בתום המפגש עם הנשיא מובארכ אמר השר ישי כי "אני רואה בפועלו של הנשיא מובארכ פעילות ברוכה המקדמת את יציבות השלום האזורי כולו ובמיוחד את מעורבותו במו"מ והשלום בין ישראל והפלסטינאים ובמסגרתה הוא פועל באופן אישי לשחרורו של החייל גלעד שליט".
 
עוד אמר השר ישי כי שיתוף הפעולה בכל התחומים בין ישראל ומצרים מהווה בסיס להעמקת היחסים הבילטרליים והוא משמש אבן יסוד ודוגמה לדו קיום בשלום בין שתי מדינות שכנות שלהן יש אינטרסים מדיניים וכלכליים משותפים.
 
השר ישי הדגיש בפני הנשיא מובראכ את חשיבות היחסים הכלכליים המשותפים בין ישראל ומצרים והציע לאותת במשותף לקהילות העסקים בישראל ובמצרים כי הממשלות מעודדות את הגברת שיתוף הפעולה ושילוב עסקים ותעשיות משתי הארצות לצורך ייצור משותף וסחר עם גורמים שלישיים כגון ארה"ב והאיחוד האירופאי.
 
בפגישה שקיים השר אלי ישי עם השר רשיד מחמד רשיד נחתם הסכם להורדת האחוז הישראלי לפי דרישות הסכם ה-QIZמ-11.7% ל- 10.5% ובמקביל נחתמה פנייה משותפת לרשויות האמריקאיות להוסיף עוד 8 אזורי תעשייה בדרום מצרים ובכך להדק את שיתוף הפעולה בין מצרים וישראל ולהגביר את היצוא של אזורי ה-QIZלארה"ב. מדובר באזורים: אלפאיום, בני סוויף, אלמיניה, אסיוט, סוהאג, קינה, לוקסור, אסוואן.
 
השר ישי הוסיף ואמר כי: "אין לי ספק שהוספת שמונה אזורי תעשייה בדרום מצרים במסגרת הסכמי ה-QIZ, תרחיב את פוטנציאל הגידול של היצוא הישראלי בשוק המצרי וזאת עקב הצורך המובנה ברכישות מישראל בגובה של לפחות 10.5% מכל יצוא שייעשה לארה"ב מאזורים אלו".