השר יוסף פריצקי: לא אתן לספק הגז המצרי לספק גז רק לחברת החשמל

התעניינות גדולה של גורמים פיננסים זרים והשקעות להקמת הפרוייקט ; פריצקי: "בפרוייקט הובלת הגז ישולבו מהנדסים ואדריכלים ישראלים – זו הוראה שנתתי לאנשי משרדי"


00:00 ,12.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
התעניינות גדולה של גורמים פיננסים זרים והשקעות להקמת הפרוייקט ; פריצקי: "בפרוייקט הובלת הגז ישולבו מהנדסים ואדריכלים ישראלים – זו הוראה שנתתי לאנשי משרדי"

בהרצאה שנשא אתמול בבוקר השר לתשתיות לאומיות, יוסף פריצקי, ביום עיון של ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאים בנושא הגז בישראל – פוטנציאל תעסוקה למהנדסים ואדריכלים, אמר השר, כי המעבר לשימוש בגז טבעי במקום בסולר ובמזוט יציל מידי שנה את חייהם של כ- 1,500 בני אדם ע"י הקטנה משמעותית בזיהום האוויר.

השר הודיע, כי לא יאפשר לספק הגז המצרי לספק גז לישראל אם יעמוד על דרישתו לספק גז לחברת החשמל ולא לשום גורם ישראלי אחר. "לכך לא אתן את ידי, עוד היום אדון על כך עם ראש הממשלה", אמר.

כן הודיע השר, כי הינחה את עובדי משרדו להעסיק בפרוייקט, הנאמד ב- 400 מיליון דולר, כמה שיותר ישראלים.

המהנדסים והאדריכלים הישראלים יוכלו להשתתף בכל המכרזים ולצרף אליהם גורמים מחו"ל בנושאים שיהיה צורך להביא מומחים ממדינות אחרות.

השר אמר עוד, ביום העיון של ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים, כי מכיוון שהפרוייקט נמצא מחוץ לתקציב, הוא שוקל להנפיק לו אגרות חוב. מכל מקום, הודיע השר פריצקי, כי ישנה התעניינות גדולה של משקיעים זרים, בהם סקציית הבנקים הזרים, להשקיע בפרוייקט זה שהוא מן הגדולים מאז הקמת המדינה.

בארץ יש ביקוש לגז מצד חברת החשמל ומפעלי תעשייה רבים. כרגע יש מאגר גז שיספיק לתקופה של 7-8 שנים, בהיקף של 45 מיליון קובית מטר. אבל כשמדובר במעבר לשימוש בגז, צריך להבטיח זרימת גז באופן קבוע ולתמיד, ולכן זקוקה ישראל לספק גז נוסף.

המהנדס אלדד ספיבק, יו"ר ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים אמר, כי בחמש השנים האחרונות נסגרו מאות משרדים ופוטרו אלפי עובדים. היקף העבודה של משרדי התכנון ירד בכ- 50% בעוד ההוצאות נשארו כמו שהן.

ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים רואה בפרוייקט הובלת הגז בישראל פוטנציאל תעסוקה ויכולת להחזיר מהנדסים ואדריכלים רבים למאגר העבודה. זה הרקע לקיום יום העיון הזה וימי העיון נוספים והשתלמויות שיקוימו בארץ, גם אם יהיה הצורך לקיימן במדינות בחו"ל בהן נפוץ השימוש בגז.