השר בן אליעזר לנספחים המסחריים החדשים: הצלחתכם היא הצלחת המשק הישראלי

"עליכם להיות הכספית הרועמת שמביאה השקעות לכאן ומסייעת לחברות ישראליות להצליח בעולם"


00:00 ,14.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת נפגש עם 8 הנספחים החדשים במשרדו, היוצאים למדינות אירופה והמזרח הרחוק. "עליכם להיות הכספית הרועמת שמביאה השקעות לכאן ומסייעת לחברות ישראליות להצליח בעולם"
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, נפגש היום (ג') עם הנספחים הכלכליים החדשים של משרד התמ"ת, שעתידים לצאת לשליחותם בקיץ הקרוב. בפגישה השתתפו גם מנהל מינהל סחר חוץ, בועז הירש; סגן מנהל המינהל לקידום היצוא, רפי ברנדר ומנהל תחום שירות וניהול ידע במינהל, גל מור.
 
השר בן אליעזר סיפר לנספחים כי היכרותו עם התפקיד החשוב שלהם, לא החלה במשרד הזה והיא מלווה אותו בכל תפקידיו כשר. "נושא סחר החוץ הוא מרכזי במינוף המשק הישראלי. הצלחתכם בתפקיד תלויה באיזו מידה תהיו הכספית הרועמת שמניעה את התהליכים ומביאה השקעות לישראל, וכן מסייעת לחברות שלנו להצליח בעולם. הצלחתכם היא הצלחת המשק הישראלי כולו". השר אמר לנספחים המיועדים כי עליהם לשים דגש על טכנולוגיות מים, טכנולוגיות חקלאות וכן אנרגיה מתחדשת, נושאים בהם לישראל יש יתרון איכותי בידע ובניסיון. השר סיפר כי בכוונתו לשים דגש מיוחד על השווקים במזרח. השר העניק ליוצאים שי ספר תהילים.
 
מנהל מינהל סחר חוץ, בועז הירש אמר כי "יוצאת נבחרת איכותית שמשדרגת עוד יותר את המערך המצוין של הנספחים המסחריים". מתוך 8 הנספחים החדשים חמישה יוצאים בפעם הראשונה, שניים יוצאים בפעם השנייה ואחד יוצא בפעם השלישית. "יש כאן שילוב יפה: רצון שלנו להביא חידוש, יחד עם ניסיון וידע מצטבר", הוסיף הירש.
 
הנספחים החדשים הם:
- איתן קופרשטוך, נשוי + 2, יוצא לטוקיו. כיהן כנספח מסחרי פעמיים בגרמניה, עבד בלשכות מנכ"ל התמ"ת, כיום ממונה על תוכנית "200 פי 2" של המינהל. בעל תואר מהנדס תעשייה וניהול.
 
- ינון אלרועי, נשוי + 2, יוצא לגרמניה. שירת בעבר בצרפת, כיום משמש כיועץ מנכ"ל התמ"ת והינו חבר ועדת המחקר של המדען הראשי. בעל תואר שני במינהל עסקים.
 
- רונן כץ, יוצא לפריז, היה בעבר נספח בפולין, שירת כממונה דסק אמריקה. בעל תואר ראשון בביולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת חיפה. בעבר עבד בתחום השיווק בחברות פרמצבטיות מהמובילות בישראל.
 
- ירון שרטר, נשוי+1, יוצא להולנד, שירת 3 שנים בדסק אסיה ובשנה האחרונה במטה לקידום השקעות. בעל תואר בכלכלה וחשבונאות. עבד בעבר במרכז השקעות. 
 
- עו"ד סיגל אדמוני-רביד, נשואה. יוצאת ללוס אנג'לס ותהיה אחראית על כל אזור החוף המערבי בעמק הסיליקון. עבדה כצוערת בדסק אמריקה וב- Israel Newtechבתחום האנרגיה המתחדשת.  עו"ד בהשכלתה, סיימה תואר במשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים ותואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת תל אביב ובימים אלו מסיימת את תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב.
 
- יפעת אלון-פרל, נשואה, יוצאת לספרד. שירתה בדסק צפון אירופה ובמחלקה הבינלאומית במינהל לסחר חוץ, ולפני כן ביחידה להיטלי סחר. כלכלנית בעלת תואר שני מהאוניברסיטה העברית.
 
- שי זריבץ', יוצא לשרת כנספח כלכלי בסינגפור, ויהיה אמון על קידום הפעילות המסחרית עם אינדונזיה. עבד בדסק אסיה והפסיפיק במשרד התמ"ת, בעל תואר ראשון ושני במדע המדינה עם התמחות במינהל ציבורי מהאוניברסיטה העברית בירושלים. עבד בעבר במשרד המשפטים.
 
 
- עו"ד נורית ברונר, נשואה. יוצאת לסין. עובדת בלשכת שר התמ"ת, בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטה העיברית .
 
המינהל לסחר חוץ במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה אמון על ניווט מדיניות הסחר הבין-לאומי של מדינת ישראל. תחומי הפעילות העיקריים כוללים פעולות לקידום הסחר והיצוא, ייזום, ניהול ותחזוקת הסכמי סחר לשיפור תנאי הסחר של ישראל, עידוד ומשיכת השקעות זרות ויצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות זרות.
 
תפקידם של הנציגים הכלכליים בחו"ל כולל בין היתר את הפעולות הבאות: סיוע לתעשייה הישראלית להעמקת הפעילות השווקים קיימים וחדירה לשווקים חדשים;ליווי ותמיכה ביצואן הבודד בפעילות השיווקית בחו"ל;ייזום, ניהול ויישום הסכמי סחר בין-לאומיים ותחזוקת הסכמים קיימים;גיוס השקעות ושותפויות אסטרטגיות;שיפור תדמית התעשייה והמשק הישראלי.