השר אולמרט פתח סמינר תקשורת במוסקבה בהשתתפות חברות ישראליות ורוסיות מובילות בתחום

השר אולמרט פתח הבוקר במוסקבה סמינר תקשורת בהשתתפות 26 חברות ישראליות מהמובילות בתחום התקשורת וכ- 20 חברות מהמובילות בתחום התקשורת ברוסיה ; השר ידון עם ראשי הגוחרן באפשרויות לפתח את אספקת יהלומי הגלם מרוסיה לישראל


00:00 ,12.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
השר אולמרט פתח הבוקר במוסקבה סמינר תקשורת בהשתתפות 26 חברות ישראליות מהמובילות בתחום התקשורת וכ- 20 חברות מהמובילות בתחום התקשורת ברוסיה ; השר ידון עם ראשי הגוחרן באפשרויות לפתח את אספקת יהלומי הגלם מרוסיה לישראל

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, פתח הבוקר ברוסיה יחד עם שר התקשורת הרוסי, ליאוניד ריימן, סמינר תקשורת המאורגן על ידי מכון היצוא הישראלי.

השר אולמרט אמר כי רוסיה משקיעה תקציבים רבים בפיתוח התקשורת הקווית והאלחוטית ומהווה יעד מרכזי לתעשיית התקשורת הישראלית, אשר מעוניינת בשיתופי פעולה עם מרכזי הפיתוח ברוסיה.

אל השר אולמרט מתלווה משלחת עיסקית בראשותו של אלישע ינאי נשיא מוטורלה, הכוללת נציגי 26 חברות ישראליות מובילות בתחום התקשורת וביניהם: אורן מוסט נשיא גילת תקשורת ולווינים, אלון גנור מנכ"ל ווקלטק, זהר זיסאפל יו"ר מועצת המנהלים של ראד, דוד פולק מנכ"ל ספייסקום וכן נציגי חברות נוספות קומברס, ECI, טלרד ועוד. נציגי החברות ייפגשו במהלך היום עם כ- 20 החברות הגדולות בתחום התקשורת ברוסיה.

במהלך היום ידון אולמרט עם עמיתו שר התקשורת הרוסי בקידום פרוייקטים של חברות ישראליות ברוסיה. השר אולמרט יזמין את ריימן לבקר בתערוכת טלקום 2004 בראש משלחת עיסקית.

עוד ייפגש השר אולמרט עם יו"ר קבוצת אלפא גרופ מיכאל פרידמן. חברת אלפא גרופ הינה חברת השקעות ובעליה של מספר חברות תקשורת כגון: גולדן טלקום, ווימפלקום (חברה סלולרית גדולה). במהלך הפגישה תבחן אפשרות שיתוף פעולה בין מפעלי הקבוצה ליצרני ציוד תקשורת ישראליים כגון ראד, קונברס, אלווריון ECI ואחרים.

בבעלות הקבוצה נמצא גם "אלפא בנק" שהוא הבנק הפרטי הגדול ביותר ברוסיה. אולמרט אמור לסכם במהלך הפגישה חיזוק שיתופי פעולה בין חברת אלפא לחברות ישראליות ויקרא ליו"ר החברה מיכאל פרידמן לבדוק אפשרויות השקעה שונות בישראל.

כמו כן, ייפגש היום השר אולמרט עם רוה"מ רוסיה, מיכאל קסיינוב, ושר החוץ איגור ייבנוב. השר אולמרט אמור לדון עם רוה"מ קסיינוב בדרכים לחיזוק הקשרים הכלכליים ובמהלך הפגישה יודיע השר אולמרט על תמיכת ישראל בכניסת רוסיה ל- WTO ועל הורדת מכסים של רוסיה לסחורות ישראליות.

כן ייפגש השר עם אלכסיי מילר יו"ר חברת גזפרום, שהינה חברת הגז הגדולה ביותר ברוסיה. לחברת הגז יש פעילות גם בתחום התקשורת. גזפרום מתכוונת להרחיב את רשת התקשורת שלה והשר אולמרט יציע לקדם שיתופי פעולה בין יצרני התקשורת הישראליים לבין חברת גזפרום. בכוונת השר אולמרט להזמין את חברת גזפרום לביקור בארץ ולבדוק אפשרות של שיתופי פעולה בתחום האנרגיה.

כן יחנוך השר אולמרט מחר את פתיחת משרדי חברת קומברס ברוסיה. חברת קומברס הינה יצואנית מובילה לרוסיה, לאחרונה הרחיבה החברה פעילותה ופתחה במוסקבה משרד מקומי.

השר אולמרט ייפגש עם השר האחראי על הגוחרן המשרד האחראי על אוצרות הטבע היקרים. אולמרט ידון עימו באפשרויות לפיתוח אספקת יהלומי גלם מרוסיה לישראל. השר יציע לראש הגוחרן לייסד מערכת יחסים מקצועית בין הגוחרן וחברת אלרוסה לתעשיית היהלומים הישראלית. חברת אלרוסה הינה חברת הכרייה הממשלתית הגדולה ברוסיה. מערכת זו תדון במכלול הנושאים הקשורים לתעשיית היהלומים בשתי המדינות.

המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת, עודי שנטל, מציין כי הצורך בהגדלת היקף האספקה הישירה של יהלומי גלם נובע ממעמדה של תעשיית היהלומים הישראלית. ישראל מייבאת מדי שנה כ- 50% מכלל יהלומי הגלם בעולם. אל השר מתלווים ראשי ענף היהלומים, נשיא בורסת היהלומים שמואל שניצר, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים מוטי גנץ, מנכ"ל מכון היהלומים הישראלי ומנכ"ל התאחדות תעשייני היהלומים ומנכ"ל הבורסה ליהלומים.

היצוא הישראלי לרוסיה הסתכם בשנת 2003 לכ- 220 מיליון דולר גידול של 4% לעומת שנת 2002. הענפים העיקריים ביצוא לרוסיה היי טק ותקשורת המהווים כ- 50% מסך היצוא לרוסיה. היבוא מרוסיה הסתכם בשנת 2003 בכ- 57 מיליון דולר - עלייה של 11% לעומת שנת 2002.