השר אולמרט נפגש עם נציגי חברות תקשורת הודיות מובילות

מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, נפגש אתמול בירושליםעם משלחת של נציגי 7 חברות תקשורת מובילות מהודו אשר הגיעו השבוע לביקור בישראל


00:00 ,10.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
סוכם על הגברת השת"פ עם חברות ישראליות

מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, נפגש אתמול בירושלים
עם משלחת של נציגי 7 חברות תקשורת מובילות מהודו אשר הגיעו השבוע לביקור בישראל.

בפגישה נדונו הדרכים לשילובן של חברות ישראליות בפרוייקטים נוכחיים ועתידיים בתחום התקשורת בהודו וכן אפשרויות לשיתוף פעולה במו"פ בין חברות ישראליות והודיות.

המשלחת, אשר בראשה עומד מר Chaukar Kishor , מנכ"ל חברת TIL שהוא גם יו"ר המועצה לתקשורת בהתאחדות התעשיינים ההודית (CII), כוללת חברות כגון: Industries Tata ,Tata Teleservices , Spice , Idea ,Aircel וכן בכירים ממשרד התקשורת ההודי וממכוני מחקר בהודו.

המשלחת אורגנה ע"י המחלקה הכלכלית בשגרירות הודו בישראל, ארגון ה CII ההודי ומכון היצוא הישראלי. כמו כן, סייעו למשלחת קרנות הון הסיכון הישראליות שביקרו בהודו באפריל האחרון.

במינהל סחר חוץ בתמ"ת מציינים כי מטרת חברי המשלחת היא להכיר את הטכנולוגיות הישראליות בתחום התקשורת ולבחון אפשרויות לשת"פ תעשייתי ושת"פ במו"פ עם החברות הישראליות המתאימות, בתחומי התקשורת הקוית, הסלולארית, יישומי אינטרנט בתקשורת ותוכנה לתקשורת.

במהלך הביקור בארץ השתתפו חברי המשלחת בסמינר בנושא התקשורת, ביקרו בחברות Alvarion ,MRV , AudioCodes, Comverse, Vocaltec וגילת, נפגשו עם קרנות הון הסיכון בנצ'מרק, פיטנגו, ו- APAX וקיבלו הרצאה מקפת של מתימו"פ על הסכם המסגרת למו"פ משותף בין שתי המדינות והתוכניות העתידיות ליישומו של ההסכם.


יחסי הסחר ההדדי ישראל-הודו :
יחסי הסחר עם הודו התאפיינו בצמיחה מהירה לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי
המדינות ב 1992. הסחר ההדדי בין שתי המדינות עלה בעשור מאז מ- 200 מיליון דולר בשנה
ל- 1.2 מיליארד דולר בשנה. הודו אף מוגדרת ע"י המנהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת ומכון היצוא כאחת ממדינות היעד באסיה לשנת 2002 ו -2003.
בשנת 2002 הסתכם היצוא ב- 601 מיליון דולר (עלייה של 28% לעומת 2001) והיבוא ב-2002 הסתכם ב-633 מיליון דולר, (עלייה של 57% לעומת 2001). עיקר העלייה ביצוא היא בתחום היהלומים (58%) ומכונות ומכשירים (90%). ברבעון הראשון של 2003 ממשיך הגידול ביצוא להודו – 18% וממשיך הגידול ביבוא מהודו (57%).

לחברות ישראליות כמו "מג'יק", "ראד תקשורת", "אמדוקס" ועוד, שת"פ נרחב עם חברות תוכנה הודיות בתחומי השיווק, קבלנות משנה ופיתוח תוכנה. כמו כן, קיים שת"פ גם עם חברות מתחום החקלאות כמו "נטפים" ו"פלסטרו גבת" ובתחומים נוספים.