השר אולמרט נפגש עם השר לפיתוח כלכלי של מדינת נואבו-לאון שבמכסיקו

בפגישה סוכם על בחינת דרכים לשיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח; מקסיקו מעוניינת ללמוד את המודל הישראלי לחממה ליזמות טכנולוגית; היצוא הישראלי למכסיקו גדל ב- 30% במחצית הראשונה של שנת 2004 לעומת התקופה המקבילה אשתקד


00:00 ,07.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בפגישה סוכם על בחינת דרכים לשיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח; מקסיקו מעוניינת ללמוד את המודל הישראלי לחממה ליזמות טכנולוגית; היצוא הישראלי למכסיקו גדל ב- 30% במחצית הראשונה של שנת 2004 לעומת התקופה המקבילה אשתקד

בשבוע החולף ביקרה בישראל משלחת עסקית בראשות השר לפיתוח כלכלי של מדינת נואבו-לאון שבמכסיקו. המשלחת, הכוללת נציגים בכירים מהאקדמיה ואנשי עסקים, ביקרה בתעשייה הישראלית על מנת להכיר את המודל הישראלי של פארקים תעשייתיים, ובמטרה ללמוד על תעשיית האווירונאוטיקה הישראלית, כמו כן ביקרה המשלחת בטכניון.

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט נפגש עם השר לפיתוח כלכלי של מדינת נואבו-לאון שבמכסיקו Mr. Eloy Cantu Segovia, בפגישה סוכם על בחינת דרכים לשיתופי פעולה בתחום המחקר והפיתוח, כמו כן התקיימה פגישה עם רינה פרידור, מנהלת החממות הטכנולוגיות. פרידור מציינת כי מקסיקו מעוניינת ללמוד את המודל הישראלי לחממה ליזמות טכנולוגית. בפגישה סוכם על הקמת קבוצת עבודה במקסיקו שתעמוד מול הצוות הישראלי אשר יסייע בגיבוש תכנית להקמת חממה טכנולוגית במקסיקו. מדובר בשיתוף פעולה של האוניברסיטה הגדולה במדינת נואבו-לאון עם המשרד לפיתוח איזורי במקום, להקמת חממה טכנולוגית.

יצוין כי המשלחת הגיעה בסיועו של יהושוע (ג'וש) פלג, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת במכסיקו.

מדינת נואבו-לאון הינה מהמדינות המפותחות ביותר כלכלית במכסיקו הכוללת 4% מהאוכלוסייה ומייצרת 9.2% מהתוצר של מכסיקו. התחומים העיקריים המפותחים במדינה הם, היי-טק, תוכנה, תעשיית אווירונאוטיקה ותעשיית הביוטק.

משרד התמ"ת פועל רבות לקידום הסחר בין ישראל ומכסיקו. הסחר ההדדי עם מכסיקו נמצא בעלייה ומוסבר בצמיחה הכלכלית במכסיקו וביישום המתפתח של הסכם איזור הסחר החופשי של ישראל עם מכסיקו על ידי התעשייה הישראלית אשר לו ימלאו 5 שנים בשנת 2005.

נתוני סחר:
הסחר ההדדי בין ישראל למכסיקו הסתכם בשנת 2003 בסך של 244 מיליון דולר. הסחר ההדדי במחצית הראשונה של שנת 2004 בסך של 156 מיליון דולר. היצוא הישראלי למכסיקו גדל ב- 30% ל- 145 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2004 לעומת 111 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נרשם ביצוא מכונות, מכשירים ותקשורת (59% מהיצוא לאחר 29% גידול) ומוצרים כימיים (20% מהיצוא ו- 21% גידול).