השר אולמרט נועד שלשום בירושלים עם שגרירת רומניה בישראל

מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, נפגש אתמול עם שגרירת רומניה בישראל, Dr. Valeria Mariana Stoica. במהלך הפגישה נדונו השלכות הצטרפותה העתידית של רומניה לאיחוד האירופי בשנת 2007 וההזדמנויות העסקיות שטומן מהלך זה עבור חברות ישראליות, בע


00:00 ,01.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
רומניה מזמינה חברות ישראליות להשתתף בפרוייקטי ענק

מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, נפגש אתמול עם שגרירת רומניה בישראל, Dr. Valeria Mariana Stoica. במהלך הפגישה נדונו השלכות הצטרפותה העתידית של רומניה לאיחוד האירופי בשנת 2007 וההזדמנויות העסקיות שטומן מהלך זה עבור חברות ישראליות, בעיקר בתחום התשתיות: כבישים, אנרגיה, מים.

השגרירה הזמינה את השר אולמרט בשם ר"מ רומניה, Ion Iliescu, לבקר ברומניה במהלך השנה על מנת להעמיק את קשרי הסחר בין שתי המדינות.
כמו כן, ביקשה השגרירה להתעדכן בעמדת המשרד בנושא העובדים הזרים מרומניה. השר אולמרט הסביר את כוונת הממשלה לצמצם באופן משמעותי את מספר העובדים הזרים בישראל, כחלק מהצעדים לצמצום האבטלה.
עם זאת, ציין אולמרט, הדבר ייעשה תוך כיבוד זכויות האדם ובאופן הומני.

היקף הסחר בין ישראל לרומניה עמד בשנת 2002 על כ-188 מיליון דולר , מתוכם: ייצוא- 110 מיליון $, ,ייבוא -77.5 מיליון $.הענפי ייצוא עיקריים: מכונות ומכשירים מכניים (58%), פנינים ואבנים יקרות (15%), מוצרי תעשיה כימית (6%), מזון ומשקאות (5%).

ברבעון הראשון של שנת 2003 הסתכם היקף הסחר בין שתי המדינות בכ-42 מיליון דולר.

היצואנים הישראלים המובילים הינם קומברס,עלית, גת, צ.ל.פ ותדיראן מערכות.

ממינהל סחר חוץ בתמ"ס נמסר כי, המשקיעים הישראלים מביעים עניין רב בשוק הרומני, ולראיה היקף ההשקעות הישראליות עד כה ברומניה מוערך בכ-1 מיליארד דולר כאשר עיקר ההשקעה בתחומים: מזון, הי-טק, נדל"ן, פיננסים.