השר אולמרט נועד עם נשיא מקסיקו וסנטה פוקס

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש עם נשיא מקסיקו וסנטה פוקס בפתיחת כנס שרי הסחר של ארגון הסחר העולמי, אשר נפתח היום בעיר קנקון במקסיקו


00:00 ,11.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מקסיקו תתמוך בצרוף ישראל ל- OECD

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש עם נשיא מקסיקו וסנטה פוקס בפתיחת כנס שרי הסחר של ארגון הסחר העולמי, אשר נפתח היום בעיר קנקון במקסיקו.

בפגישה השתתף גם שר החוץ של מקסיקו, לואיס ארנסתו דרבס אשר משמש כיו"ר ועידת השרים של הועידה.
בתחילת הפגישה סרק השר אולמרט את ההתפתחויות האחרונות באזורנו והשינויים שנוצרו כתוצאה מהתפטרותו של ראש ממשלת הרשות הפלסטינאית,אבו מזן.

השר אולמרט חזר והדגיש כי עמדתה של ממשלת ישראל היא שמפת הדרכים לא "מתה" וכי ישראל מעוניינת להמשיך ולקדם אותה, וציין כי במקביל הממשלה הישראלית תמשיך ותלחם בטרור, על מנת לדאוג לביטחונם ושלומם של אזרחי המדינה.

השר אולמרט העביר לנשיא מקסיקו מסר מראש ממשלת ישראל אשר מביע רצון כי מקסיקו תצטרף למדינות הלוחמות בטרור ותביע תמיכה במדיניות הישראלית ובעיקר במלחמת ישראל בטרור והאמצעים שהיא מפעילה בפורומים הבינלאומיים השונים.

הנשיא פוקס סקר את היחסים החמים שקיימים בין ממשלתו לקהילה היהודית במקסיקו ואת חשיבותה בפיתוח העתידי של המדינה.

כמו כן, ציין הנשיא כי ממשלת מקסיקו תמשיך ותתמוך בקידום תהליך השלום במזרח התיכון ותתחשב בבקשתו החשובה של ראש ממשלת ישראל לתת ביטוי לתמיכתה במאבק ישראל בטרור.

הנשיא הגיב בחיוב לבקשתו של השר אולמרט כי מקסיקו תתמוך בצרוף ישראל
ל- OECD והטיל על שר החוץ דרבז לטפל בכך באופן אישי.

הנשיא פוקס הודה לשר אולמרט על הצעתו לשליחת משלחת ישראלית של מומחים בתחומי הטכנולוגיה, חממות ועסקים קטנים במטרה לסייע לפיתוח הטכנולוגי של מקסיקו.