השר אולמרט מבקר במוסדות האיחוד האירופי בבריסל

אולמרט: סוכם על הקמת דיאלוג עסקי רחב היקף בהשתתפות חברות מישראל ואירופה להידוק שיתופי הפעולה. מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש אתמול בבריסל, עם הנציב לענייני תעשיה, גונתר ורהויגן בפגישה שהתקיימה באווירה ידידותית, דנו השניים בהתפתחויות המדיניות במזרח


00:00 ,09.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט בפגישה עם סולנה: קיימת מחוייבות ישראלית אירופית לחיזוק אסטרטגי של הקשרים
 
אולמרט: סוכם על הקמת דיאלוג עסקי רחב היקף בהשתתפות חברות מישראל ואירופה להידוק שיתופי הפעולה
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש אתמול בבריסל, עם הנציב לענייני תעשיה, גונתר ורהויגן בפגישה שהתקיימה באווירה ידידותית, דנו השניים בהתפתחויות המדיניות במזרח התיכון.
 
ורהויגן מסר כי הוא רואה בחיוב רב את ההתפתחויות הפוליטיות  במזרח התיכון, והאיחוד האירופי יחל בתיאום וריכוז מאמצים לפיתוח תשתיות ברצועת עזה לאחר תכנית ההתנתקות.
 
הנציב לענייני תעשיה, ורהויגן, אמר כי הוא מדגיש את חשיבות הידוק שיתוף הפעולה התעשייתי בין ישראל ואירופה. השר אולמרט אמר כי מטרת ביקורו הינה קידום היחסים והסחר בין הצדדים.
 
השר אולמרט וורהויגן הסכימו על הקמת דיאלוג עסקי רחב היקף בהשתתפות חברות מישראל ואירופה, ההכנות לכינוס יחלו בקרוב כאשר המטרה הינה לקיימו במחצית השניה של השנה.
 
עוד דנו השניים בהרחבה, בהידוק שיתופי הפעולה בתחום החלל, בתחום המו"פ האזרחי, בתחום הביטחון ושיתוף חברות ישראליות בפרוייקטים אירופים בתחומים אלו. נושאים אלו המצויים בתחום אחריותו של ורהויגן  זוכים לדגש באירופה והיקף הפעילות נאמד במיליארדי יורו.
 
בביקורו נועד השר אולמרט עם חויאר סולנה, הנציב הגבוה לענייני חוץ ובטחון של האיחוד האירופי, בפגישה דנו השניים במצב הפוליטי במזרח התיכון, בפגישה הדגיש השר אולמרט את החשיבות במדיניות קונסטרוקטיבית ארוכת טווח בין אירופה וישראל וכי על שני הצדדים לנקוט בצעדים בונים על מנת לבסס הקשר.
 
עוד נפגש השר אולמרט עם סגן נשיא הנציבות והנציב לענייני תחבורה, ז'אק בארו
(Barrot) בפגישה דנו השניים על פוטנציאל שיתוף הפעולה במסגרת תכנית גלילאו והאפשרויות לשילוב חברות וטכנולוגיה ישראלית במסגרת התכנית והאפליקציות האפשריות בעתיד.
 
יצויין כי השר אולמרט חתם ביולי 2004 על הצטרפות ישראל לתכנית החלל האירופית "גלילאו" ומשרד התמ"ת מנהל מו"מ מול מוסדות האיחוד האירופי על המודלים להשתתפות התעשייה הישראלית בתכנית.
 
סגן הנציב נענה לבקשת השר אולמרט לקיים סמינר בישראל על מנת להנחות את התעשייה הישראלית לגבי הפוטנציאל בתחום כמו גם בפרוייקט עתידי נוסף אשר יעסוק בשידרוג מערך הפיקוח האווירי האירופי. כמו כן, הזמין סגן הנציב את ישראל להכנס למו"מ בדבר הצטרפותה לתכניות אירופיות נוספות בעיקר בתחום האבטחה.