השר אולמרט ייצא בחודש הבא לביקור בהודו

אולמרט: קהילת העסקים ההודית מגלה עניין גובר בתעשייה הישראלית; בראש המשלחת העסקית יעמוד שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא; מינהל סחר חוץ בתמ"ת: מדובר בביקור ראשון של שר ישראלי בכיר בהודו מאז שינוי הממשלה


00:00 ,15.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: קהילת העסקים ההודית מגלה עניין גובר בתעשייה הישראלית; בראש המשלחת העסקית יעמוד שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא; מינהל סחר חוץ בתמ"ת: מדובר בביקור ראשון של שר ישראלי בכיר בהודו מאז שינוי הממשלה, בעקבות הבחירות האחרונות ועליית מפלגת הקונגרס לשלטון; היצוא הישראלי להודו גדל בתשעת החודשים הראשונים של השנה
בכ- 53%


מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, יערוך ביקור רשמי בהודו בין התאריכים 10-5 בדצמבר 2004. השר יבקר בניו דלהי בומבי ובנגלור.

לשר אולמרט תתלווה משלחת עסקית בראשותו של שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא ובהשתתפותן של כ-100 חברות מתחומי: ההיי-טק; תקשורת;טכנולוגיות המידע; תוכנה; ציוד רפואי וביוטכנולוגיה; פרוייקטים-תשתיות; איכות הסביבה; חקלאות ומים; בטחון ואבטחה.

יצויין כי, יחסי הסחר בין ישראל להודו עומדים בסימן התרחבות מהירה בשנים האחרונות. הודו הינה מהכלכלות המתפתחות במהירות באסיה ונמצאת במוקד הענין של השקעות חברות תקשורת תוכנה והיי טק אמריקאיות ואירופיות.

השר אולמרט מציין כי קהילת העסקים ההודית מגלה עניין גובר בתעשייה הישראלית . עניין זה מוצא ביטוי בהיענות גבוהה לפגישות עם נציגי חברות ישראליות שביקרו בהודו בשנה האחרונה. השר אולמרט מוסיף ואומר כי מטרת הביקור חיזוק הקשרים הכלכליים והמסחריים וקידום תשתית ממשלתית בנושא שת"פ במו"פ ופתיחת דלתות לתעשייה הישראלית בתחומי התקשורת והפרוייקטים בחקלאות ובמים.

יו"ר מכון היצוא שרגא ברוש מסר כי תכנית המשלחת תכלול סמינר בכל אחד משלושה היעדים בהשתתפות אנשי תעשייה ועסקים מקומיים ופגישות אישיות מאורגנות מראש לכל אחד מחברי המשלחת.

השר אולמרט מתכוון לקיים בנוסף לפגישותיו המדיניות פגישות בעלות עניין מיוחד לחברי המשלחת: עם השרים הכלכליים-שרי התעשייה והמסחר, שר האוצר, התשתיות התקשורת והחקלאות ועם בכירים בתעשייה ובעולם העסקים ההודי.
לפגישותיו אלה יצורפו אנשי העסקים הרלבנטיים מבין חברי המשלחת.

תוכנית הביקור של השר אולמרט תכלול בקור ופעילות עסקית בבומביי, המרכז המסחרי של הודו, בדלהי, המרכז הפוליטי ומקום מושבם של הנהלות חברות טלקום מובילות, גם בבנגלור, הנחשבת למרכז ההיי-טק ההודי והינה מקום מושבם של חברות רב-לאומיות רבות (כגון: Wipro, Infosys, ו- Tata Consultancy).

ממינהל סחר חוץ בתמ"ת מציינים כי מדובר בביקור הראשון של שר ישראלי בכיר בהודו מאז שינוי הממשלה שם בעקבות הבחירות האחרונות ועליית מפלגת הקונגרס לשלטון. ביקור זה נועד להבטיח את המשך קשרי הסחר והכלכלה הענפים בין המדינות.

המשלחת מאורגנת ע"י המכון ליצוא ולשת"פ בין-לאומי, כשהוא פועל בשיתוף פעולה מלא עם כל הגופים והארגונים המקצועיים הרלבנטיים: תמ"ת, משרד החוץ, התאחדות התעשיינים, IFTRIC, איגוד תעשיות האלקטרוניקה, IVA, סיב"ט, מתימו"פ, התאחדות הקבלנים.

הסחר ההדדי בין הודו לישראל בתשעת החודשים הראשונים של 2004 הסתכם בסך של 1,61 מיליארד דולר. היצוא להודו הסתכם ב- 759 מיליון דולר לעומת 495 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 53%. עיקר מרכיבי היצוא: יהלומים ואבנים יקרות (69%), מכונות ומכשירים (17%) מוצרים כימיים (10%). בולטת הירידה במשקל היחסי של היהלומים ביצוא ועליית יצוא מוצרי ההי טק. היבוא מהודו בתשעת החודשים הראשונים של 2004 הסתכם ב- 853 מיליון דולר לעומת 678 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 26%.

במינהל לסחר חוץ מעריכים שסך הסחר האזרחי הבילטראלי יגיע בשנת 2004 לכ- 2 מיליארד דולר. השוק ההודי צומח במהירות עם עליית רמת החיים ושיעור ההכנסה הפנויה של המעמד הבינוני.