השר אולמרט: יוגדל ייצוג איגוד לשכות המסחר במוסדות מכון התקנים בהתאם למשקלו

השר אולמרט, בועידת איגוד לשכות המסחר: "הגידול בייצוג יבוצע עם שינוי התקנון. אני מתכוון להנחות את מרכז ההשקעות שגוף המייצא שירותים יהיה זכאי לקבל את כל ההטבות המקובלות ביצוא מוצרים"


00:00 ,07.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: "הגידול בייצוג יבוצע עם שינוי התקנון. אני מתכוון להנחות את מרכז ההשקעות שגוף המייצא שירותים יהיה זכאי לקבל את כל ההטבות המקובלות ביצוא מוצרים"

ייצוג לשכות המסחר במוסדות מכון התקנים יוגדל. אנו נכנס בקרוב את האספה הכללית של המכון ונעביר שינוי תקנוני לטובת העניין" – כך הודיע אמש שר התמ"ת, אהוד אולמרט, במסגרת ועידת איגוד לשכות המסחר.

אוריאל לין, נשיא האיגוד ברך את אולמרט וציין כי "זהו צעד משמעותי מאין כמוהו לקידום פתיחת המשק לתחרות, ולביטולם של מונופולים. לין הוסיף כי נציגי האיגוד במכון התקנים יפעלו להורדת העלויות למגזר העסקי ולצרכן הישראלי. "המדיניות הנוכחית של מכון התקנים גורמת ליקור מוצרים, להליכי בקרה ממושכים ובסופו של דבר לפגיעה בצרכן".

השר אולמרט אף ציין כי החלוקה המוסכמת שהייתה בעבר בין מסחר ושירותים לבין תעשייה, הולכת ומתעמעמת. "אני מתכוון להנחות את מרכז ההשקעות שגוף המייצא שירותים יהיה זכאי לקבל את כל ההטבות שאנחנו מייעדים לייצוא. ההבחנה בין שירותים ותעשייה מיטשטשת ואנחנו מתכוונים לתת לזה ביטוי במדיניות שננקוט במסגרת התמ"ת ".

אולמרט הוסיף כי המשרד אף פועל לביצוע שינויים שיאפשרו להפוך חלק ניכר מהשימושים של אזורי תעשייה לטובת חברות ממגזר המסחר והשירותים וזאת מבלי לפגוע בהטבות הניתנות לאזורים אלו. "המטרה העיקרית שלנו היא יצירת מקומות עבודה ועידוד התעסוקה. ככל שיש תעסוקה, כך גודל התוצר – דבר התורם לשיפור פני הכלכלה הישראלית. המאמץ בתחום הייצוא הוא לא מספיק ואנחנו נעודד תעסוקה בין היתר על ידי החיזוק המגזר המסחר והשירותים אותו אתם מייצגים".