השר אולמרט וראש ממשלת אונטאריו חתמו על הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, וראש ממשלת אונטריו בקנדה, דלטון מקגינטי, חתמו בשבוע שעבר על הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי המשותף לחברות מישראל ומאונטריו


00:00 ,12.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נחתמה הצהרת כוונות לחידוש קרן המו"פ ישראל-קנדה
 
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, וראש ממשלת אונטריו בקנדה, דלטון מקגינטי, חתמו בשבוע שעבר על הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי המשותף לחברות מישראל ומאונטריו.
 
השר אולמרט אמר כי ההסכם עם אונטריו מהווה נדבך נוסף בשורה של הסכמים שחותמת מדינת ישראל עם מדינות פרובינציות. הסכמים דומים נחתמו כבר עם מדינת מרילנד שבארה"ב ומדינת ויקטוריה שבאוסטרליה. בקרוב צפויה חתימה על הסכם דומה גם מול מדינת ניו-יורק.
 
ההסכם שנחתם קובע את מטרות שיתוף הפעולה וכן את הדרכים לקידום שיתוף הפעולה. תחומי העניין המרכזיים אותם תכסה הקרן הם: ביוטכנולגיה, ננוטכנולגיה ותקשורת. ישראל ואונטריו רואות פוטנציאל רב בתחומים אלו ושתי המדינות הכירו בתחומים אלה כתחומים בעלי עדיפות.
 
השר אהוד אולמרט, מסר כי בתום תקופה של דיונים ומו"מ הצליחו אנשי לשכת המדען הראשי ונציגי אונטריו להגיע להסכמות שאיפשרו את החתימה. אולמרט אמר עוד כי ההסכמים חשובים לחיזוק הקשר של התעשייה הישראלית והקנדית. "הקשר עם הפרובינציות הוא קשר אסטרטגי בעל השפעה מכרעת על הצלחת מאמצי השיווק של חברות ישראליות בקנדה ובצפון אמריקה". אולמרט ציין כי הוא מאמין שההסכם שנחתם ירחיב את שיתופי הפעולה התעשייתים בין שתי המדינות.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, מסר שההסכם שנחתם מהווה המשך המדיניות לחתימת ההסכמים לשת"פ במו"פ ברמת ה stateולא רק ברמה הפדראלית כפי שהיה מקובל עד לאחרונה. אופר הוסיף כי "שינוי המדיניות נובע מהרצון לפעול ברמה הקרובה יותר "לשטח" ולגורמים המבצעים".
 
כמו כו במהלך הביקור בקנדה, חתמו שר התמ"ת, אהוד אולמרט, ושר התעשייה הקנדי, דייויד אמרסון, על הצהרת כוונות לחידוש והארכת הפעילות של קרן קנדה – ישראל לשיתוף פעולה תעשייתי במו"פ (CIIRDF) בחמש שנים נוספות.
 
השר אולמרט ועמיתו הקנדי הדגישו במהלך הטקס את ההישגים הטכנולוגים אשר נבעו כתוצאה ישירה של שיתופי הפעולה בין חברות ישראליות וקנדיות. השר אמרסון הוסיף כי מודל קרן המו"פ ישראל-קנדה הנו דוגמא מצויינת כיצד יכולה קנדה לקחת חלק ביוזמות טכנולוגיות בעולם כולו.
 
השר אולמרט ציין כי חידוש הקרן יוביל לחיזוק משמעותי של קשרי הסחר בין המדינות אל מעבר לרף מיליארד הדולר בשנה. אולמרט הדגיש עוד כי מדובר בשתי מדינות עם עבר ארוך של שיתופי פעולה וחידוש הקרן מהווה דוגמא מצויינת כיצד שתי מדינות המרוחקות גיאוגרפית זו מזו יכולות להגיע יחד להישגים משותפים.
 
קרן קנדה – ישראל לשת"פ תעשייתי במו"פ הוקמה בשנת 1993. הקרן תומכת בפרויקטי מו"פ משותפים לחברות ישראליות וקנדיות בהיקף של 2 מיליון דולר בשנה.
 
בנוסף נפגש השר אולמרט עם שר החוץ פייר פטיגרו, שר המשפטים אירווין קוטלר, יו"ר הסנאט יו"ר הסנאט ג'ק אוסטין ואנשי עסקים מובילים. פגישה שתוכננה להתקיים עם ראש ממשלת קנדה, פול מרטין, נדחתה עקב השתתפות רוה"מ בהלווית האפיפיור.