השר אולמרט בביקור רשמי ביפן

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט נועד היום בטוקיו עם נשיאי חברות טושיבה, NEC בתחום התקשורת, וחברת פוג'יטסו וכן עם סוכנות החלל היפנית והציע להן שת"פ בתחום המו"פ.


00:00 ,13.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט נועד היום בטוקיו עם נשיאי חברות  טושיבה, NEC בתחום התקשורת, וחברת פוג'יטסו וכן עם סוכנות החלל היפנית והציע להן שת"פ בתחום המו"פ.
 
השר אולמרט ציין כי התכנית לשת"פ במו"פם עם תאגידים רב לאומיים מגבירה באופן ניכר את חשיפתן של החברות הישראליות בפני תאגידים אלו.
 
השר אולמרט נפגש עםיו"ר חברת Toshiba מר Taizo Nishimuro- החברה מעסיקה כ- 162,000 עובדים, לקראת סוף השנה משלחת מתחום המוליכים למחצה אמורה להגיע ליפן לבחינת שת"פ עם החברה.
 
מר Sasaki יו"ר חברת  NEC - החברה מעסיקה כ- 169,000 עובדים החברה המובילה בתחום התקשורת ביפן.
 
השר אולמרט  הציע לחברות הקמת קרן משותפת עם המדען הראשי כדוגמת הקרן המשותפת שנחתמה לאחרונה עם חברת IBM וחברת אלקטל וכן הקמת מרכז פיתוח בישראל, ובחינת אפשרויות לשת"פ עם קרנות הון סיכון והשקעה בחברות ישראליות.
 
החברות הודיעו לשר אולמרט כי הן יבחנו את הצעותיו לשיתופי פעולה במו"פ תאגידים.
 
כן נפגש השר אולמרט עם נשיא Japan Aerospace Exploration Agency) JAXA)מר  Keiji Tachikawa– סוכנות החלל היפנית.
 
יצויין כי סוכנות החלל היפנית הוקמה בשנת 2003 על ידי מיזוג של שלוש סוכנויות: הסוכנות למדעי החלל והאסטרונאוטיקה ISAS; המעבדה הלאומית של יפן NAC; והסוכנות לפיתוח, תחנת החלל הבינלאומית NASDA.
 
תקציב הסוכנות מסתכם בכ- 2 מיליארד דולר לשנה בכוונתה של יפן להגדיל תקציב זה באופן משמעותי.
 
השר אולמרט הזמין את נשיא סוכנות החלל לפתוח דיאלוג לקידום שיתופי פעולה בתחום עם ישראל.