השר אהוד אולמרט הודיע שישקול תוספת עובדים לחקלאים שעוסקים ביצוא

שר התמ"ת אהוד אולמרט הודיע שישקול שוב את הבקשה לתוספת עובדים תאילנדים ביצוא. השר אולמרט אמר את הדברים בתום סיור שערך במשקי פרחים וירקות בשרון ובלכיש ובמסוף אגרקסקו בנמל אשדוד כאורח של ארגון מגדלי הפרחים וכאורח אישי של מנ"כל אגרקסקו מר שלמה תירוש


00:00 ,21.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התעשייה המסחר והתעסוקה ביקר במשקי פרחים ובנמל אשדוד כאורח ארגון מגדלי הפרחים ואגרקסקו
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, הודיע שישקול שוב את הבקשה לתוספת עובדים תאילנדים ביצוא. השר אולמרט אמר את הדברים בתום סיור שערך במשקי פרחים וירקות בשרון ובלכיש ובמסוף אגרקסקו בנמל אשדוד כאורח של ארגון מגדלי הפרחים וכאורח אישי של מנ"כל אגרקסקו מר שלמה תירוש.
 
השר אולמרט נפגש עם פורום רחב של מגדלי פרחים מבית האריזה השרון ושמע סקירה רחבה על ענף הפרחים בישראל. מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, אמר לשר אולמרט שלענף יש פוטנציאל להרחיב באופן משמעותי את היצוא והמגבלה היחידה שקיימת היא מספר העובדים הזרים המוקצים לענף.
 
חדד ביקש מאולמרט לעמוד בהתחייבותו לשר החקלאות לתת תוספת של 2000 עובדים זרים לחקלאים יצואנים, מעבר ל-26 אלף העובדים המוקצים כיום לחקלאות. מזכיר ארגון מגדלי הפרחים הדגיש שאם אכן יגדל יצוא הפרחים הדבר יפתח אלפי מקומות עבודה חדשים אצל ענפי השירותים והספקים העובדים עם מגדלי הפרחים. כל תוספת של 500 עובדים תגדיל את ההכנסות מיצוא עד כדי 100 מיליון דולר וזאת בנוסף ליצירת 2000 מקומות עבודה לישראלים.
 
בהמשך הסיור ביקר אולמרט בחממות צמחי בית במושב ניר חן בהן מועסקת קבוצה גדולה של 280 עובדים ישראלים מאשדוד. את העבודות הקשות מבחינה פיסית מבצעים כשלושים עובדים תאילנדים. השר אולמרט אמר שהוא מודע למצוקת כוח האדם ולצורך לתת עדיפות לקידום היצוא ולכן יעביר בשלב הראשון עובדים מענפים המיועדים לשוק המקומי לענפי יצוא.
 
מנכ"ל אגרקסקו שלמה תירוש סקר בפני השר את פעילות החברה ואת תרומתה ליצוא החקלאי מתחומי המדינה ולחיזוק ההתישבות באזורי הפריפריה. בסיום הביקור התארח אולמרט על גבי האוניה החדשה של חברת אגרקסקו. הוא שיבח את הראיה ארוכת הטווח של מנהלי החברה בפיתוח אפיקי היצוא.