השפעת המלחמה בעיראק על תעריף סיכוני מלחמה – ביטוח מטענים

למרות ניסיונות ההרגעה האמריקניות כי רמת הסיכון לישראל מירי טילים ירדה, תעריף סיכוני מלחמה, הנקבע לשוק העולמי ע"י ועדה מיוחדת שמקום מושבה בלונדון, הועלה לגבי מטענים מישראל ואליה. לכן, החל מ


00:00 ,23.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מחברת אטלס ביטוחים, המתמחה במתן שרותי ביטוח ימי ואווירי, נמסר כי למרות ניסיונות ההרגעה האמריקניות כי רמת הסיכון לישראל מירי טילים ומכל מעורבות אחרת במלחמה בעירק ירדה, תעריף סיכוני מלחמה, הנקבע לשוק העולמי ע"י ועדה מיוחדת שמקום מושבה בלונדון, הועלה לגבי מטענים מישראל ואליה. לכן, החל מה- 20 במרץ 2003 טיסות והפלגות שמועד טיסתם/הפלגתם הינו 16:00 ואילך לישראל וממנה יחויבו בתעריף מלחמה מוגדל.

עוד נמסר כי תעריף סיכוני המלחמה לגבי ישראל נקבע על 0.1% כאשר לתעריף זה יש להוסיף את תעריף סיכוני השביתות והטרור (כזכור גם הוא הועלה בעולם בעקבות נפילת מגדלי התאומים בספטמבר2001). גובה התוספת בגין סיכוני השביתות והטרור לישראל הושאר פתוח לקביעת המבטחים השונים עפ"י שיקול דעתם.

מר רונן חכם-אהרון, מחברת אטלס ביטוחים, המתמחה במתן שרותי ביטוח ימי ואווירי והמנפיקה פוליסות ביטוח מטעם חברת הביטוח הבריטית לוידס, אומר : "יש להניח כי רמת תעריף סיכוני המלחמה, שביתות והטרור (אשר מחויבים בד"כ כמרכיב אחד בפוליסות ביטוח המטענים) תהיה בין 0.1% - 0.15% במקום 0.05% כפי שהייתה עד כה".

רונן חכם-אהרון מוסיף : "בהזדמנות זו כדאי לציין כי תעריף סיכוני המלחמה למדינות הערביות שבאיזור המפרץ הועלה כמובן גם הוא, כאשר מצפון לקו º28 התעריף הינו הגבוה ביותר ובללויד'ס מחייבים בגין סיכוני מלחמה עד כ-5% עבור משלוחים לכווית 0.75% לקטאר ו-1% לערב הסעודית".

עוד נמסר שמתברר כי מבטחים זרים לא מעטים נמנעים מלבטח מטענים לישראל (במסגרת ביטוח משלוחי סיפ לישראל) או לפחות מחריגים את כיסוי סיכוני המלחמה בפוליסות לישראל. עובדה זו גורמת לכך שהביטוח במקרים לא מעטים מועבר ממבטחים זרים למבטחים המקומיים.